تولیدکننده گلستانی گفت : کارآفرین یک گنجینه‌ی ملی است و باید از آن حفاظت شود و از طریق جامعه و مسوولان تغذیه مورد تشویق قرار گیرد چراکه کارآفرینان مشاغل، ثروت، فرصت، شکوفایی و غیره را در کشور ایجاد می‌کنند.

لزوم حمایت از کارآفرینان/ کارآفرینی یک سبک زندگی پیشرفته در جهان است

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوذر فردوسی تولیدکننده و کارآفرین گلستانی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: کارآفرینی در لغت به معنای متعهد شدن است ولی در مجموع فرآیندی‌ است که تغییر و نو آوری را در سیستم اعمال می‌کند.

فردوسی با بیان اینکه کارآفرینی ابتدا در نظریه‌های اقتصادی تبلور یافته است، تصریح کرد: کارآفرینی به عنوان یکی از عوامل اصلی تولید ثروت شناخته شده که بعدها تولید علم و اشتغال نیز در ذیل تولید ثروت قرار گرفته است.

* توسعه‌ی فرهنگ کارآفرینی باعث رشد اقتصادی و کاهش بیکاری در جامعه می‌شود

وی بر لزوم حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و افزود: کارآفرینی نه تنها یک حوزه‌ی علمی نوخواسته است بلکه یک نوع راه و رسم زندگی پیشرفته‌ در جهان محسوب می‌شود.

کارآفرین نمونه گلستانی ابراز کرد: توسعه‌ی فرهنگ کارآفرینی زمینه‌ای برای رشد اقتصادی، رفع مشکلات جاری کشور از نابسامانی‌های اجتماعی، فرهنگی، فقر و بیکاری انبوه جامعه به خصوص بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم می‌کند.

فردوسی کارآفرینی را مسیری برای کشف فرصت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: کارآفرینی راهی برای کشف فرصت‌ها است و به منظور ارزش آفرینی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی ،اجتماعی و محور توسعه‌ی همه جانبه جامعه می‌شود.

* کارآفرین یک گنجینه‌ی ملی است و باید از آن حفاظت شود

وی با بیان اینکه شکوفایی نیز یکی از مهمترین انگیزه‌های کارآفرینان در محقق کردن چشم‌انداز آرمانی و ارزشی آنها است، اظهار کرد: نتیجه این نیاز مهم این است که در مسیر حرکت به سمت و سوی هدف مسائل حاشیه‌ای در اولویت پایین‌تری قرار می‌گیرد، پس علاقمندی «خارج» از این چشم‌انداز حرفه‌ای، نظیر سردرگمی‌ها، ناامیدی و غیره در اولویت این افراد قرار ندارند و یا شاید فرصتی برای عواملی که ضعف اجتماعی محسوب می‌شود به وجود نیاید.

این کارآفرین گلستانی افزود: کارآفرین یک گنجینه‌ی ملی است و باید از آن حفاظت شود و از طریق جامعه و مسوولان  تغذیه و تشویق شود، چرا که کارآفرینان مشاغل، ثروت، فرصت، شکوفایی و غیره را در کشور ایجاد می‌کنند و مهمترین عنصر در یک اقتصاد بازار محور و اجتماع هستند و تعدادشان هرچه بیشتر باشند شاهد جامعه‌ای قوی و متعالی‌تری خواهیم بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار