سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون بیش از ۱۳ هزار بازدید از موزه‌های گلستان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از ۱۳ هزار بازدید از موزه های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، رحمان فرمانی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در هشت روز گذشته ۹۵۰ هزار و ۹۱۷ بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز گلستان انجام شده است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان افزود: در روز چهارم فروردین‌ماه سال جاری بالغ‌ بر ۶۰۶ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری سطح استان به ثبت رسیده است که این رقم در مقایسه با روز سوم فروردین‌ماه افزون‌بر ۳۴۰ درصد افزایش بازدید را نشان می دهد.

وی بیان کرد: در این مدت ۶۴ هزار و ۶۲۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند که با این تعداد اقامت، ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی استان گلستان در این روز ۹۰ درصد است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان گفت: از این میزان اقامت، ۱۵ درصد مربوط به اقامت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های سنتی، ۱۲.۵ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۲۵.۹۱ درصد مربوط به اسکان آموزش‌وپرورش، میزان ۱۷ درصد در خانه مسافرها و میزان ۲۹.۵۹ درصد در مراکز اقامت موقت بوده است.

فرمانی با بیان این که در ایام نوروز ۱۲ موزه دولتی و خصوصی استان گلستان میزبان گردشگران و هم استانی ها است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۳ هزار بازدید از موزه‌های سطح استان به ثبت رسیده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار