سنگدوینی گفت: تولیدِ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین موضوع مهمی است که می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کرده و در دور زدن تحریم‌ها به کشور کمک کند.

خنثی‌سازی تحریم‌ها با تولیدِ دانش بنیان/ مجلس از دانش‌بنیان‌ها حمایت جدی می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با تاکید اهمیت امر تولید و اقتصاد اظهارکرد: نگاهی به نامگذاری‌های سال‌های اخیر نشان می‌دهد که غالب شعارها بر مبنای اقتصاد، تولید، سرمایه‌گذاری، حمایت از کار و تولید، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بوده است.

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شعارها فقط برای یکسال نیست بلکه باید همواره مورد توجه مسئولان در قوای سه‌گانه قرار داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تحقق تولید، اقتصاد مقاومتی و اشتغال به عنوان واژه‌های کلیدی در شعار سال‌های اخیر منجر به توانمندی کشور خواهد شد، گفت: اگر تولید رونق بگیرد، اشتغال بیشتر و اقتصاد شکوفا می‌شود و مردم از نظر اقتصادی توانمندتر خواهند شد.

 

سنگدوینی افزود: تولیدِ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین موضوع مهمی است که می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کرده و در دور زدن تحریم‌ها به کشور کمک کند.

 

وی با اشاره به وجود قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسه‌های دانش‌بنیان، گفت: این قانون در آبان ماه سال ۱۳۸۹ مصوب و سی‌ام همان ماه به دولت ابلاغ شد. این یک قانون جامع و کامل است که می‌تواند از شرکت‌های دانش بنیان حمایت و محصولات فناور را تجاری‌سازی کند.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: تولیدِ دانش‌بنیان فقط یک اختراع نیست بلکه باید این محصولات به تجاری‌سازی برسند و همه قوا به ویژه دولت و مجلس نیز از دانش‌بنیان‌ها حمایت خواهند کرد.

 

وی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ نیز منابع اعتباری خوبی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان پیش بینی شده که در صورت نیاز حتما مجلس حمایت بیشتر و جدی‌تری از این فعالیت‌ها و شرکت‌ها خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار