عناوین مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته که در خروجی خبرگزاری‌ها منتشر شد را بخوانید.

گلستان در روزی که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، سرخط مهمترین اخبار استان گلستان طی 24 ساعت گذشته به شرح زیر در خروجی خبرگزاری‌های مختلف قرار گرفت که می‌توانید آن را بخوانید.

 

گلستان در تدارک کشت پنبه / پیش بینی کشت در ۲۵ هزار هکتار

باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان از تدارک ۷۰۰ تُن بذر پنبه برای کاشت این محصول در استان خبر داد.

علی موسی خانی، رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: برنامه امسال ما کشت پنبه در ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار است که در صورت تامین آب سد‌های گلستان این رقم تا ۲۵ هزار هکتار قابل افزایش است.

وی افزود: ۷۰۰ تن بذر کرک دار پنبه در استان تهیه شده است که تاکنون ۴۰۰ تُن آن دلینته یعنی کرک زدایی و ضدعفونی شده است.

 

اجرایی شدن طرح گردشگری آشوراده مطالبه جدی گلستان است

ایرنا نوشت: استاندار گلستان گفت: با توجه به ضرورت پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور اجرایی شدن طرح گردشگری آشوراده مطالبه جدی و نخست این استان است.

علی محمد زنگانه روز یکشنبه در جلسه با طاهره قیومی مشاور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بازرس ویژه ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور در گرگان افزود : گردشگری اولویت نخست استان است و توسعه گلستان به طور حتم با رونق گردشگری رقم خواهد خورد.

وی اظهارداشت: در خصوص مباحث جزیره آشوراده رییس جمهور در سفر به استان دستور مهمی را صادر کردند که عمده آن‌ها در حوزه گردشگری است و باید با مشارکت سایر دستگاه‌ها این اوامر اجرایی شود و اجرای این طرح را تا رسیدن به مرحله عملیاتی پیگیری خواهیم کرد.

 

بیش از 6 میلیون تردد در محورهای استان گلستان ثبت شد

تسنیم نوشت: سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: امسال شاهد افزایش چشمگیر مسافران به استان گلستان بودیم و تاکنون بیش از ۶ میلیون تردد در محورهای استان گلستان انجام شده است.

رحمان فرمانی ظهر امروز در جلسه استاندار گلستان با مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بازرس ویژه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور اظهار داشت: امسال شاهد افزایش چشمگیر مسافران به استان گلستان بودیم و ماندگاری مسافران در این استان بسیار بالا است.

 

لزوم توسعه گردشگری آبی در گلستان/فرایند ثبت دیوارتاریخی تسریع شود

مهر نوشت: استاندار گلستان با بیان این که توسعه گردشگری آبی نیاز استان، گفت: ساماندهی طولانی‌ترین اثر تاریخی کشور و همچنین پیگیری و تسریع فرآیند ثبت جهانی آن مطالبه و تقاضای جدی گلستان است.

علی محمد زنگانه اظهارکرد: گردشگری اولویت نخست استان است و توسعه گلستان حتماً با رونق گردشگری رقم خواهد خورد.

استاندار گلستان افزود: در خصوص مباحث جزیره آشوراده رئیس جمهور در سفر به استان دستورات مهمی را صادر کردند که عمده آن‌ها در حوزه گردشگری است و باید با مشارکت سایر دستگاه‌ها این دستورات اجرایی شود و حتماً اجرای این طرح را تا رسیدن به مرحله عملیاتی پیگیری خواهیم کرد.

 

بی‌احتیاطی در کاروان عروسی ۵ زن را روانه بیمارستان کرد

ایرنا نوشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه پراید در محور گنبد- آق قلا که جزو خودروهای یک کارناوال عروسی بود، پنج سرنشین زن این خودرو مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی گلستان روز یکشنبه با تایید این مطلب گفت: مصدومان این حادثه توسط سه دستگاه آمبولانس اورژانس و هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند.

 

مشکلات جانبازان؛ از تحریم‌های دارویی آمریکا تا قوانین دست‌وپاگیر

ایسنا نوشت: جانباز ۵۰ درصد گلستانی به مشکلات جانبازان اشاره کرد و گفت: متاسفانه تحریم های استکبار جهانی موجب شد دستیابی جانبازان و بیماران خاص و صعب العلاج به برخی از داروها محدود شود.

حجت مسلمی‌عقیلی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس توفیق هم‌نشینی و همراهی با شهدای زیادی از جمله شهید همت، شهید چمران و غیره را داشتم اما بیشترین ارتباطم با شهید محمود کیاء از سرداران شهید شهرستان کردکوی بود.

 

خرید۱۷ هزار تن گندم مازاد از شرکت‌های فرآوری تولید بذر در گلستان آغاز شد

ایرنا نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: این نهاد کار خرید ۱۷ هزار تن گندم مازاد در اختیار شرکت های فرآوری تولید گندم بذری استان را از امروز یکشنبه آغاز کرد.

محمدرضا افشار افزود: گندم موجود در انبارهای شرکت های تولید بذر، خرید سال قبل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲ مرکز دولتی خرید گندم دولتی در شهرستان گالیکش و فاضل آباد از توابع شهرستان علی آباد دایر و گندم شرکت های تولید بذر در استان را با قیمت مصوب دولت خرید می کند.

 

اجرای طرح ضیافت در بازار استان گلستان؛ اقلام موردنیاز ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود

تسنیم نوشت: سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح ضیافت در بازار استان به مناسبت ماه مبارک رمضان، گفت: بیش از ۹۱۰۰ تن برنج و شکر تنظیم بازار در استان گلستان توزیع می‌شود.

محمدرضا افشار با اشاره به با اشاره به اجرای طرح ضیافت در بازار استان به مناسبت ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: بیش از 4360 تن برنج هندی و تایلندی و 4800 تن شکر سفید استحصالی از کارخانجات شکر براساس دستورالعمل‌ها در سطح استان توزیع شد.

 

لزوم ثبت دستگاه کارتخوان صنوف در سایت «ایرانیان اصناف»

ایسنا نوشت: سرپرست سازمان صمت گلستان گفت : کلیه واحدهای صنفی مکلف هستند اطلاعات دستگاه کارت خوان خود را در سامانه ایرانیان اصناف ثبت کنند.

 درویش علی حسن زاده در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به قریب الوقوع بودن تخصیص هوشمند ارز ترجیحی کالاهای اساسی و انواع یارانه ها، اظهار کرد: در کنار این موضوع در دستور کار بودن انواع طرح های عرضه مستقیم کالا بصورت حمایتی به گروههای منتخب جامعه همه و همه بخشی از برنامه های هدفمند شدن یارانه هاست.

 

بستری‌های کرونا در گلستان افزایشی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش آمار بستری‌های کرونا در استان خبر داد.

دکتر سعید گلفیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بستری‌های کرونا که در روز‌های نخست عید امسال تا ۱۴۰ نفر هم پیش رفته بود امروز به ۱۶۸ تَن رسید.

سعید گلفیروزی افزود: از بستری‌های امروز ۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۳۱ بیمار هم با دستگاه نفس می‌کشند.

 

 

قرارگاه خاتم‌الانبیا کانال آب‌رسان"آشور"به خلیج گرگان را لایروبی می‌کند

ایرنا نوشت: فرمانده سپاه نینوای گلستان گفت: در راستای اجرای دستور رییس جمهور به زودی کانال آب‌رسان "آشورا" به خلیج گرگان توسط مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا لایروبی و رسوب برداری می‌شود.

سردار علی ملک شاهکوهی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خلیج گرگان اظهارداشت: احیای خلیج گرگان به عنوان مهمترین مطالبه گلستانی ها  از رییس جمهور بود که با دستور ایشان و پس از اتمام عملیات هیدروگرافی و نقشه برداری عملیات رسوب برداری آن توسط قرار گاه خاتم الانبیا آغاز می شود.

هدف اصلی هیدروگرافی به دست آوردن اطلاعاتی است که امکان تحقق نمودارهای دریایی را فراهم می کند.

 

پرداخت تسهیلات برای بازسازی واحد‌های گردشگری

صدا و سیما نوشت: مشاور وزیر میراث فرهنگی از پرداخت تسهیلات بازسازی واحد‌های گردشگری برای نخستین بار در کشور خبر داد.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز در سفر به گلستان گفت: در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه‌ای با صندوق توسعه ملی برای تامین اعتبار تسهیلات سرمایه گذاری و تخصیص به بخش خصوصی امضا شد.

طاهره قیومی گفت: برای نخستین بار برای ترمیم و بازسازی واحد‌های گردشگری از جمله هتل‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

او افزو د: با توجه به این که گلستان جز سه استان آسیب دیده از سیل ۹۸_۹۷ است این فرصت خوبی برای واحد‌های گردشگری گلستان برای دریافت تسهیلات است.

 

۳۸۰ هزار زائر نوروزی گلستان از طرح آرامش بهاری اوقاف بهره‌مند شدند

ایرنا نوشت: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا امروز یکشنبه بیش از ۳۸۰ هزار زائر نوروزی از امامزادگان و بقاع متبرکه استان دیدن کردند.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله سلیمانی فرد روز یکشنبه در گزارشی به رسانه های استان افزود: طرح فرهنگی آرامش بهاری پس از ۲ سال شیوع ویروس کرونا  از روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در بقاع زیارتی و شاخص گلستان آغاز شد و تا پایان ماه شعبان در ۶۸ بقعه، امامزاده  و مساجد بین راهی استان به  زائران و مسافران نوروزی  خدمات متنوع فرهنگی و معرفتی ارائه می کند.

 

نوروزی جهادی

صدا وسیما نوشت: گروه‌های جهادی در تعطیلات نوروزی هم خدمت رسانی به مردم را متوقف نکرده اند.

در این روز‌های سال نو گروه‌های جهادی با حضور در مناطق کمتر برخوردار مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

۶۲ گروه جهادی در گلستان از ۲۹ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین در قالب گروه‌های ۵ نفره تعطیلات نوروزی خود را وقف مردمانی محروم می‌کنند.

 

انتقاد نماینده ولی‌فقیه در گلستان از نبود جاذبه گردشگری مناسب برای سرمایه‌گذاری در استان

ایرنا نوشت: نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با انتقاد از نبود جاذبه گردشگری مناسب در این استان برای سرمایه‌گذاری گفت: یک سرمایه‌گذار، سرمایه خود را در جایی هزینه می‌کند که برای مردم جاذبه و برای خودش درآمد داشته باشد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در دیدار نوروزی با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان، اظهارداشت: یک استان به اندازه‌ای ظرفیت و جاذبه دارد که از تمام کشور در فصول مختلف آن مردم به آنجا می‌روند و در واقع کل پول کشور آنجا هزینه و جمع می‌شود، اما استانی مانند گلستان جاذبه گردشگری ندارد.

 

نوبرانه بهار در گلستان رسید

باشگاه خبرنگاران نوشت: برداشت کاهو از ۱۶۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول در گلستان آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال کشاورزان در ۱۶۰ هکتار زمین کاهو کاشته اند و پیش بینی می‌شود دو هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت کنند.

محمدرضا عباسی افزود: کاهو نخستین محصولی است که همیشه در روز‌های آغازین سال آماده برداشت می‌شود و کشاورزان در کنار جاده‌های استان این محصول خوشمزه را به مسافران نوروزی عرضه می‌کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار