مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از آزادی ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد از محل درآمد موقوفات خبر داد.

آزادی ۴۳ زندانی از محل درآمد موقوفات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان امروز به مناسبت هفته وقف در مصلی گرگان پیش از خطبه‌های نماز جمعه یکی از مولفه‌های قدرت نرم نظام اسلامی را اماکن متبرکه دانست و گفت: بیش از سه هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی و بقعه متبرکه در گلستان وجود دارد که ملجاء و پناه مردم هستند.

وی افزود: استان گلستان در زمینه وقف و موقوفات دارای رتبه پنجم کشوری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه ۷۸ درصد موقوفات گلستان بعد از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، گفت: با همت اصحاب وقف اقدامات خوبی صورت گرفت و توانستیم  ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد و به آغوش گرم خانواده بفرستیم.

وی از توزیع ۱۹۰ هزار بسته معیشتی در ایام کرونا خبر داد و ادامه داد:  تربیت دو هزار و ۱۰۰ حافظ قرآنی از منابع درآمد موقوفات گلستان از دیگر اقدامات این این اداره کل است.

وی گفت: صدقه جاریه مصداق بارز وقف بوده و کارکرد‌های مختلف مانند کمک در زمینه‌های علمی، دانش بنیان، ازدواج، اشتغال و رفع گرفتاری مردم دارد.

سلیمانی فرد صدقه جاریه را ارزشمندتر و اولی‌تر از صدقه معمولی دانست و افزود: با صدقه مکانی مانند مدرسه، مسجد، مصلی، بیمارستان، درمانگاه و ... ساخته می‌شود که مردم می‌توانند همیشه از آن استفاده کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار