نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ راهی جز جابجایی سایت زباله آزادشهر نیست زیرا در آن زمان هم برای کاهش هزینه های شهرداری‌ها به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم این سایت در آزادشهر احداث شده است.

هیچ راهی جز جابجایی سایت زباله آزادشهر نیست/ نفع شهرداری‌ به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، غلامعلی کوهساری در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: کتاب زیست محیطی در مورد سایت زباله را به طور کامل مطالعه کردم و در آن زمان شهرستان آزادشهر به عنوان گزینه سوم در ارزیابی احداث مکان پسماند مطرح بوده و گفت‌وگوهایی که در این زمینه بین مدیران استانی، محیط زیست و مدیران شهرستانی وقت مطرح شده بنده دارم.

وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته محیط زیست نسبت به این سایت اخطارهایی داده و این سایت به لحاظ فعالیت دارای ۹ ایراد قانونی بوده که به استناد این قوانین هیچ راهی جز جابجایی این سایت از شهرستان آزادشهر وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آخرین صورتجلسه انجام شده توسط استاندار، معاون وی، فرماندار سابق و برخی از مسوولان قرار بوده با جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز این سایت فعالیت کند و تا راه‌اندازی این نیروگاه زباله‌سوز، دفن هرگونه زباله در این سایت ممنوع باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران وقت به خاطر کاهش هزینه حمل و نقل شهرداری‌ها و به قیمت به خطر افتادن سلامت مردم آزادشهر، و بخشی از شهرستان‌های  مینودشت و گنبدکاووس این سایت را احداث کردند.

کوهساری گفت: سلامت مردم و همچنین مدیران اولویت و خط قرمز بنده بوده و اگر سلامتی مردم و مدیران به خطر بیفتد دیگر نمی‌توان برای توسعه شهرستان گامی برداشت.

وی بیان کرد: در ابتدا این سایت در وسعت هشت هکتاری ایجاد شده اما متاسفانه بی‌توجهی مسوولان سبب شده تا برای دفن زباله این سایت به ۱۲ هکتار افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: درست در وسط این سایت اراضی کشاورزی وجود دارد و قطع یقین شیرآب این زباله‌ها به این اراضی و چاه‌های آب زیرزمینی اطراف نفوذ کرده و همه مردم از محصولات این اراضی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: قرار بود در این سایت چاه‌هایی به منظور نمونه‌گیری در این سایت حفر شود تا میزان آلودگی اراضی کشاورزی و چاه‌های آب زیرزمینی اطراف این سایت اندازه‌گیری شود که متاسفانه در این مورد نیز مسوولان مرتبط کم‌کاری کردند.

کوهساری بیان کرد: علاوه بر بوی تعفن و نامطبوع حاصل از شیرآبه و زباله‌های انباشته شده در این سایت در آینده نزدیک شاهد مشکلاتی در حوزه سلامت مردم خواهیم بود و بنده به شخصه تقاضا دارم دستگاه قضایی به جد پیگیر بسته شدن این سایت و جابجایی آن شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار