مستند وداع در تپه نقره ای ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «یک زمین» در بنگلور هند به نمایش در می آید.

مستند «وداع در تپه نقره ای» در جشنواره بین المللی در بنگلور هند به نمایش در می آید

 

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، مستند «وداع در تپه نقره ای» ساخته مهدی صاحبدل و یاشار کمیزی و از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران در بخش مسابقه جشنواره بین المللی «یک زمین» در بنگلور هند به نمایش در می آید.

 

این مستند پیش از این در 9 جشنواره بین المللی جاضر بوده و جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه امید و جایزه سوم مستند جشنواره فیلم رسام را نیز کسب کرده است و کاندیدای بهترین فیلم مستند شانزدهمین جشنواره جهانی صلیب سرخ شده است.

 

این مستند داستان تلاش مردم شهر گمیشان که قرن ها شغل اصلی آنها صیادی بوده است و برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال 98)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند؛ و اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران ناپذیری برای آن پرداختند.

 

طراحی و ترکیب صدا این فیلم را گیسو آزادروش،‌ تدوین را سارا براتی، اصلاح رنگ و نور را سهراب نوربخش و محمود نوری، عکس را مسعود کمی و تهیه کنندگی آن را انجمن سینمای جوانان ایران برعهده داشتند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار