سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر مقدار ۱۷ هزار تن گندم در سیلو گنبدکاووس ذخیره است که این میزان تا پایان فصل برداشت گندم برای مصرف شهرستان تامین است.

گندم مصرفی گنبدکاووس تا پایان فصل برداشت تامین است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، مهدی دهرویه امروز در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان با موضوع افزایش گوشت قرمز اظهار کرد: در‌ ماه‌های گذشته به علت افزایش نهاده‌های دامی و کمبود آن در شهرستان از یک طرف و فصل سرما و عدم علوفه در مراتع از طرف دیگر سبب شد تا دامداران دام‌های خود را به‌فروش برسانند‌که فروش مازاد دام دامداران باعث کاهش قیمت گوشت قرمز شده بود.

وی تصریح کرد: در ماه پایانی سال با بارش‌های خوب و مساعد بودن وضعیت جوی مراتع ما سر سبز شده و این عامل سبب شده تا دامداران به علت وجود علوفه در مراتع و اراضی دام خود را نگه دارند و نوسان عرضه و افزایش تقاضا در ایام نوروز باعث افزایش قیمت گوسفند زنده از کیلویی ۵۵ هزار تومان به ۷۵ هزار تومان رسیده که این امر سبب افزایش قیمت گوشت قرمز در قصابی‌ها شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با کاهش تقاضا بعد از ایام نوروز و نزدیک شدن به فصل برداشت دوباره شاهد کاهش قیمت گوشت قرمز باشیم.

وی در مورد گندم و تامین آرد مصرفی نانوایی‌ها ادامه داد: در‌حال حاضر ۱۷ هزار تن گندم در شهرستان ذخیره است که این مقدار تامین‌کننده گندم مصرفی مردم تا پایان فصل برداشت بوده و با فراخوان خرید گندم از کشاورزان توسط مراکز دولتی تا ۱۰ روز آینده شاهد افزایش گندم در مراکز ذخیره دولتی خواهیم بود.

دهرویه گفت: از ابتدای سال جدید تا پایان ۱۵ فروردین ۲۴ نانوایی در سطح شهرستان به صورت کشیک فعالیت دارند تا مردم با مشکل کمبود نان مواجه نباشند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان یک‌هزار تن برنج هندی و یک‌هزار تن شکر در شهرستان در حال توزیع بوده و توزیع این دو کالا در طول ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح توزیع مرغ منجمد در مناطق کم‌برخوردار ابراز کرد: این طرح مورد توجه بسیاری از شهرستان قرار گرفته و الگویی برای استان شده و امید داریم با توزیع آن به شکل اصولی و متوالی کمبودی در حوزه مرغ مصرفی شهرستان نداشته باشیم.

وی افزود: به منظور توزیع عادلانه کالاهای اساسی در دو شهر گنبدکاووس و اینچه‌برون و روستاهای این شهرستان طرح نظارت بر توزیع کالاهای اساسی تشدید می‌شود.

دهرویه بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت شناور شهرستان قریب به یک میلیون نفر بوده و مردم شرق گلستان خدمات زیادی را از گنبدکاووس دریافت می‌کنند پیشنهاد می‌شود مقایسه آماری نسبت به ظرفیت ها و امکانات و همچنین ارائه خدمات تهیه شود تا امکانات موردنیاز در راستای  ارائه خدمات مطلوب مشخص شود.

* ۲۵ تن مرغ منجمد در ماه رمضان در گنبدکاووس توزیع می‌شود
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: در ایام نوروز مقدار ۲۰ تن مرغ منجمد در سطح شهرستان در راستای طرح تنظیم بازار توزیع شده و در ۱۳ فروردین و اوائل ماه مبارک رمضان نیز ۲۵ تن مرغ منجمد در شهرستان توزیع خواهد شد.

حبیب‌الله زارع اظهار کرد: مانور تشدید نظارت بر اقلام نظارتی به منظور رصد صدور فاکتور، ذخیره‌سازی در شهرستان و میزان تولیدات موجود در ۹ واحد تولیدی شهرستان از امروز آغاز شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری کارگروه تنظیم بازار در ایام نوروز امسال گنبدکاووس نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کمترین مشکل و کمبود در حوزه توزیع کالاهای اساسی و شکایات را در ایام نوروز داشته است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز به علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی بوده و با توجه به مساعد بودن وضعیت جوی و رشد علوفه در اراضی و مراتع پیش‌بینی می‌شود قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا کند.

* ۶۷۸ هزار قطعه در گنبدکاووس جوجه ریزی شد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون ۶۷۸ هزار قطعه در واحدهای مرغداری شهرستان جوجه‌ریزی شده و اکنون بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مرغ گوشتی ۳۵ روزه در واحدهای مرغداری وجود دارد‌ که در هفته آینده وارد کشتارگاه خواهد شد.

نادر گوگلانی اظهار کرد: طی روز گذشته ۱۴۰ تن تخم مرغ، ۳۰ راس گاو و ۳۵۰ راس گوسفند برای تامین گوشت و تخم‌مرغ مصرفی مردم شهرستان کشتار و توزیع شده است.

وی تصریح کرد: گنبدکاووس قطب تولید مرغ و تخم‌مرغ استان گلستان بوده و بخشی از نیاز استان‌های همجوار و تهران را تامین می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار