فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: از آغاز طرح نوروزی از بیست و هشتم اسفند تا روز دوشنبه هشتم فروردین شاهد کاهش ۳۸ درصدی تلفات در محورهای ارتباطی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

تلفات جاده‌ای ایام نوروز گلستان ۳۸ درصد کاهش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲۰ درصد این آمار مربوط به تلفات فوتی‌های ناشی از تصادفات و ۱۸ درصد دیگر مربوط به مجروحان این سانحه است.

وی بیان کرد: طی این مدت ۵۳۴ هزار تردد در محورهای ارتباطی استان گلستان ثبت شد که به نسبت مشابه سال قبل ۶۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، استان ۲ میلیون نفری گلستان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع، پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه مواصلاتی شامل "بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین طی مدت یادشده  ۲۷ هزار دفعه با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ استان تماس گرفته شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۳۳ درصد بیشتر است.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان یادآور شد: همکاران ما در یازده روز اجرای طرح نوروزی هزار و ۲۷۰ فقره سرقت را در استان کشف کردند.

فاضل‌دادگر کشف و ضبط  ۸۵ قبضه انواع سلاح غیرمجاز را از دیگر اقدامات این نهاد در این ایام برشمرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال قبل ۳۷ درصد رشد دارد.

این استان از شمال با کشور ترکمنستان و از شرق و غرب با استان‌های خراسان شمالی و مازندران و از جنوب با استان سمنان همسایه است.

گلستان مسیر ارتباطی و تردد بسیاری از مسافران به خصوص در ایام‌ نوروز برای سفر به مشهد و زیارت بارگاه امام رضا (ع) است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار