سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: ۹۸ روحانی و مبلغ دینی بومی، طرح هجرت و اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد همزمان با ماه مبارک رمضان به مساجد این شهرستان در مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

۹۸ روحانی در ماه رمضان به مساجد گنبدکاووس اعزام می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام احمدرضا کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد و حسینیه‌ها، در ماه مبارک رمضان ضمن بیان و تشریح مسایل و احکام فقهی، شرعی و دینی، به سوالات و شبهات مردم اهل تشیع این مناطق پاسخ خواهند داد.

وی همچنین گفت: اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان مرکزی، ۳۸ برنامه‌ متنوع فرهنگی و مذهبی برای ماه مبارک رمضان در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان پیش بینی کرده است.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن (کرسی تلاوت) در قالب طرح ۳۰ شب ۳۰ مسجد، برگزاری ۱۰۰ کرسی تلاوت قرآن در منازل، رزمایش کمک مومنانه، برپایی جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد، جشن روزه اولی‌ها و اطعام دهی به آنها، اعزام اردوهای جهادی به روستاهای محروم و اعزام کاروان خدمت (پزشکی و بهداشتی) به مساجد، طرح هر مسجد یک جهیزیه برای زوج‌های نیازمند در محلات و امیدآفرینی در جامعه با روی کارآمدن دولت انقلابی و بیان خدمات آن بخشی از برنامه‌های تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با همکاری برخی ادارات و نهادهای این شهرستان در ماه مبارک رمضان است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس، نذر فرهنگی (اهدای کتاب و لوازم بهداشتی)، نذر خون (گوشت قربانی و توزیع آن بین نیازمندان)، طلبه مجازی و پاسخ به سوالات شرعی، پیاده راه فرهنگی، دیدار با سالمندان و عیادت از بیماران و جهاد تبیین را از دیگر برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان دانست و ادامه داد: این ماه بهترین فرصت برای بیان و تشریح اهداف جهاد تبیین که چند سال پیش توسط رهبر معظم انقلاب بیان شد، توسط علما و روحانیون اعزامی به مساجد است.

وی گفت: تمامی مساجد و حسینیه‌ها در گنبدکاووس مطابق سنت همیشگی قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با همکاری مردم و هیات امنا غبارروبی شدند.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان حدود ۳۰۰ باب مسجد دارد که حدود ۱۰۰ مسجد و حسینیه آن متعلق به اهل تشیع و بقیه مربوط به اهل سنت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار