رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: پایگاه راهنمای مسافران این جمعیت مستقر در جوار گنبد قابوس بلندترین برج آجری جهان از آغاز تعطیلات نوروزی تا پایان دهم فروردین امسال به ۲۸ هزار و ۱۶۹ مسافر و گردشگر نوروزی خدمات ارائه کرده است.

هلال احمر گنبدکاووس به ۲۸ هزار مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد

به گزارش گلستان ۲۴؛ اصغر نودهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات ارائه شده توسط پایگاه راهنمای مسافران نوروزی جمعیت هلال احمر گنبدکاووس به مسافران و گردشگران شامل مباحث آموزشی، زیست محیطی و دوستدار کودک بود.

وی اضافه کرد: در این مدت پایگاه راهنمای مسافران نوروزی هلال احمر گنبدکاووس ۳۱ هزار و ۲۰۰ بسته فرهنگی حاوی کارت تبریک عید، برخی اقلام فرهنگی، شکلات، بروشور، نقشه شهری و نقاط دیدنی شهرستان را بین مراجعه کنندگان توزیع کرد.

نودهی ادامه داد: جمعیت هلال احمر گنبدکاووس علاوه بر پایگاه راهنمای مسافران، از طریق ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای خود واقع در سه راهی اینچه برون و روستای "ایمر" به حادثه دیدگان سوانح رانندگی خدمات ارائه می‌کند.

رییس جمعیت هلال احمر گنبدکاووس گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان دهم فروردین امسال به حادثه دیدگان چهار فقره سانحه رانندگی شامل ۱۷ مصدوم و ۲ جانباخته توسط تیم‌های امداد و نجات این جمعیت خدمات رسانی شد.

وی همچنین از آمادگی ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر گنبدکاووس برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی و مردم این شهرستان در حوادث احتمالی طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و بیان داشت: در این ۲ پایگاه هشت تیم امداد و نجات و یک تیم واکنش سریع حضور دارند که به محض وقوع سانحه رانندگی به محل اعزام خواهند شد.

نودهی افزود: باتوجه به حضور بیشتر مردم گنبدکاووس و مسافران نوروزی طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در تفرجگاه‌های نواحی شمالی و مرزی این شهرستان شامل سه تالاب بین المللی، مراتع سرسبز، بازارچه مرزی اینچه برون و بقعه ملاعلی عطا دانشمند،  ۶ تیم امداد و نجات هلال احمر و یک تیم سحاب آن در این منطقه مستقر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها واقع در شرق استان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به‌عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار