معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، گفت: برنامه های این اداره کل در ایام مبارک رمضان، در هشت کارگروه اجرا می شود.

اجرای برنامه های ایام رمضان گلستان در ۸ کارگروه/ تجلیل از روزه اولی ها

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام و المسلمین رضا دیلمی، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: گلستان به عنوان الگو و منادی وحدت در کشور می باشد و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برنامه‌های متنوعی را با همت تشکل‌های دینی و انقلابی در ایام مذکور برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه "رمضان" ماه نیایش و توبه و تضرع به درگاه خداوند است، ادامه داد: این نهاد انقلابی، برنامه های خود را در هشت کارگروه بانوان، تشکل ها، قرآنی، تبلیغ نوین، رسانه، مساجد، کودک و نوجوان، ادیان و مذاهب با محوریت جهاد تبیین نیز اجرایی می کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، از اعزام ۵۰۰ مبلغ در ماه مبارک به اقصی نقاط استان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مساجد پس از دوران فراگیری کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند، مراسم افطاری و تجلیل از روزه اولی‌ها، طرح نهضت مواسات برگزاری افطاری ساده در محلات و مساجد و مسابقات فرهنگی مرتبط با قرآن (قصص‌های قرآنی و خاطره‌نویسی) را در این ایام خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین دیلمی، با اشاره به اینکه نشست‌های احکام و بصیرتی با محوریت سبک زندگی قرآنی، برنامه جزخوانی قرآن کریم در مساجد، پویش هر هیئت یک جهزیه به نیت امام حسن مجتبی(ع) و برگزاری ادعیه‌خوانی و مناجات‌خوانی، از دیگر برنامه ها می باشد، تصریح کرد: برگزاری مراسم افطاری وحدت و مقاومت با حضور اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی و پویش نذر خون و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را نیز برای این ایام برنامه ریزی کرده ایم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و حفظ جزء ۳۰ قرآن به کودکان و راه‌اندازی مرکز پاسخ گویی به سوالات شرعی مشاوره و تربیت فرزند همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۲ با شماره گیری ۱۴۸۰ را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: اجرای‌کاروان قرآنی ضیافت نور، نشست جبهه فعالان قرانی در سطح شهرستان‌ها، مراسم رونمایی از سند چشم انداز قرآنی، مراسم جشن تکلیف دانش آموزی، بسترسازی برگزاری‌کرسی تلاوت در تفرج‌گاه‌ها و پارک‌ها، فضاسازی محیطی با سبک زندگی قرآنی با همت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را هم در این ایام خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار