فرماندار گنبدکاووس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی در ۲۶ اسفند پارسال تا پایان ۱۳ فروردین امسال یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۶۶۷ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و اماکن مذهبی این شهرستان دیدن کردند.

یک میلیون و ۱۶۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های گنبدکاووس دیدن کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی دهرویه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد مسافر نوروزی ۲۷۱ هزار و ۹۴۸ نفر از بازارچه مرزی اینچه برون در ناحیه شمالی این شهرستان، ۱۹۴ هزار و ۹۵۷ نفر از سه تالاب بین المللی "آلماگل، آلاگل و آجی گل" و ۱۲۱ هزار و ۹۵۱ نفر از زیارتگاه و بقعه ملاعلی عطا دانشمند هر ۲ در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس بازدید کردند.

دهرویه ادامه داد: میراث جهانی گنبدقابوس که عنوان بلندترین گنبد تمام آجری جهان را دارد از ۲۶ اسفند پارسال تا پایان روز ۱۳ فروردین امسال میزبان ۳۲ هزار و ۳۷۳ بازدید کننده بود و در این مدت امامزاده یحیی بن زید(ع) نیز ۱۷۲ هزار و ۸۸۰ نفر گردشگر و زائر نوروزی داشت.

به گفته وی، در بازه زمانی اشاره شده همچنین شهر باستانی جرجان ۱۳ هزار و ۸۲۸ نفر، مجموعه سوارکاری ۱۴۱ هزار و ۱۷۴ نفر، نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی ۱۷۳ هزار و ۱۶۵ نفر، موزه تخصصی فرش ۳۷۳ نفر، دیوار بزرگ گرگان و دخمه آق بند هر کدام هزار و ۴۵۰ نفر و سد گلستان ۳۷ هزار و ۱۱۸ بازدید کننده داشت.

فرماندار گنبدکاووس همچنین گفت: از مجموع مسافران و گردشگران بازدید کننده از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی این شهرستان ۱۶ هزار و ۵۱۵ نفر در مراکز اقامتی "موقت، رسمی و مهمانسراها"ی پیش بینی شده اسکان یافتند.

به گزارش ایرنا، شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها واقع در شرق استان گلستان دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله برج قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید(ع)، سه تالاب بین المللی آلماگل، آجی‌گلی و آلاگل در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت‌های سرسبز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار