رئیس اداره میراث‌فرهنگی گرگان:

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی گرگان گفت: دهکده گردشگری روستایی و نوروزگاه بخش مرکزی گرگان با نمایش قرار دادن آداب و رسوم استان و تولیدات روستائیان با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

استقبال پرشور مردم از دهکده گردشگری روستایی گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از طوبی گلستان؛ یاسر قندهاری در حاشیه نوروزگاه بخش مرکزی گرگان بعد از تبریک فرارسیدن سال نو در گفتگو با این پایگاه تحلیلی خبری اظهار کرد: نوروزگاه و دهکده گردشگری گرگان از 27 اسفند ماه با حضور استاندار گلستان آغاز به کار کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی گرگان استقبال مسافران و مردم استان از این دهکده گردشگری را بسیار پرشور دانست و تصریح کرد: در این دهکده غرفه هایی از جمله صنایع دستی و توانمندی روستایی شهرستان گرگان، به نمایش گذاشتن خانه های سنتی و کوهستانی و ارائه غذاهای محلی با در نظر گرفتن قومیت های مختلف با لباس محلی از جمله مواردی است که در این نوروزگاه مورد توجه مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه های این نوروزگاه هر روزه برگزار می شود تاکید کرد: علاقه مندان به آداب و رسوم استان گلستان می توانند در ساعات بعد از ظهر شاهد اجرای برنامه های متنوع از جمله اجرای موسیقی زنده محلی و بازی های بومی محلی باشند.

قندهاری ادامه داد: نوروزگاه به نوعی یکی از اهداف مهم آن این است که بتواند آداب و رسوم شهر گرگان و استان را احیا و به نمایش دیگران قرار داده و این سنت ها را به مسافرین و علاقه مندان معرفی کند .

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی و گردشگری گرگان با بیان اینکه این نوروزگاه دومین سالی است که برگزار شده است خاطر نشان کرد: در سال گذشته استقبال مردم از روزهای پنجم و ششم به بعد افزایش داشت ولی امسال خوشبختانه با شروع کار این دهکده از همان ساعات آغازین فعالیت این دهکده شاهد استقبال گسترده مردم کشورمان از سراسر نقاط بوده ایم.

وی با توجه به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری عنوان کرد: با توجه به توانمندی روستاییان ما در شهرهای استان و تولیدات فراوانی که دارند این نمایشگاه می تواند مکان خوبی برای ارائه دستاورد های تولید کنندگان ما باشد. همه ما باید دست به دست یکدیگر از کالای ایرانی استفاده کنیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم انشاء الله با کمک مسئولین در آینده قصد ماندگاری و بسط این نمایشگاه علاوه بر عید نوروز در طول سال را در دستور کار خواهیم داشت.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار