فیلمساز، تهیه کننده و کارگردان مستند مایسا گفت: تولید مستند مایسا برشی از آداب و رسوم ترکمن‌های گلستان در مراسم ازدواج به پایان رسیده و آماده اکران و حضور در جشنواره‌های ملی و بین المللی است.

مستند "مایسا" آماده اکران در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا صبوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از دوران نوجوانی و با تماشای فیلم‌هایی مانند سمندر، شیلات ، گزل و مستندهایی مانند اسب، فرش، ترکمن و آتلان مجذوب فرهنگ قوم ترکمن شدم و تصمیم گرفتم با ساخت یک اثر به مسوولیت هنری خود در قبال معرفی بهتر این قوم عمل کنم.

وی بیان کرد: برای ساخت مایسا، چندین بار به بندرترکمن، گمیشان، آق قلا، گنبد و روستاهای اطراف این شهرها رفته و علاوه بر تحقیقات میدانی و کتابخانه ای برای درک بهتر از موضوع با مردم، هنرمندان و بزرگان این قوم دیدار و گفت و گو کردم .

صبوری ادامه داد: داستان مایسا از جایی شکل گرفت که به چند عروسی دعوت شدم و جذابیت های فراوان بصری و موضوعی که در سنن و فرهنگ ازدواج ترکمن ها وجود داشت مرا به خود جذب کرد و به این نتیجه رسیدم که باید مستندی با موضوع قوم ترکمن بسازم.

این هنرمند گفت: مایسا اولین مستند من است که سروشکل آن از پیش تولید تا ابزار و لوازم فنی و انتخاب عوامل و پس تولید آن مطابق اصول حرفه ای فیلمسازی ساخته شد.

فرخ حنیفه نژاد مشاور کارگردان، مهدی زمان پور مشاور فنی، محمد جواد محمدی فیلمبردار،  سیدحسین موسوی صدابردار، نیما صبوری دستیار فیلمبردار و نور پرداز ، رامین رحمانی تدوین، شاهین خاکپور صداگذار، مهیار یاور تصحیح رنگ و نور و زیر نویس، رضا عابدی مجری طرح و سرمایه گذار، آسیه بناییان مدیر تولید، مراد تورانی و فرشید کلته پشتیبانی تولید و  شهرام شریعتی پشتیبانی فنی، از عوامل تولید این مستند هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار