رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس گفت: تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران و بروزرسانی تجهیزات آموزشی مرکز برادران به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

توسعه و تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای گنبد به ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمود نیازی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عملیات ساخت تنها مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شرق گلستان مستقر در گنبدکاووس با پیش بینی کارگاه‌های متنوع آموزشی مطابق با نیاز، فضای اداری، نمازخانه و مامورسرا با زیربنای ۲ هزار و ۳۴۷ متر مربع از سال ۹۰ آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات ساخت این پروژه با صرف ۱۱۰ میلیارد ریال هم اکنون ۵۳ پیشرفت فیزیکی دارد که برای راه اندازی آن به ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس تصریح کرد: در سفر اسفندماه پارسال رییس جمهور به استان گلستان پرداخت ۹۰ میلیارد ریال برای تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان مصوب که با تخصیص آن ادامه ساخت این پروژه انجام خواهد شد.

نیازی اضافه کرد: علاوه بر اعتبار یاد شده، تجهیز کارگاه‌های آموزشی این مرکز به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و طبق پیش بینی با تخصیص کامل اعتبارات این پروژه سال ۱۴۰۲ تکمیل و آماده بهره برداری می‌شود.

وی به فرسودگی ۴۰ درصد از تجهیزات آموزشی مستقر در مرکز فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس اشاره  و اضافه کرد: برخی از تجهیزات آموزشی این مرکز به ویژه در رشته‌های مکانیک، تعمیر موتورسیکلت، برق خودرو، تاسیسات حرارتی، جوشکاری و لوله‌کشی که بیشترین هنرجویان را دارد برای ارائه آموزش با کیفیت بهتر و مطابق با نیاز بازار کار باید بروزرسانی شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس نیاز اعتباری برای بروزرسانی تجهیزات این مرکز را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد از محل تصویب ۱۰۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات آموزشی کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای استان در سفر رییس جمهور به گلستان این اعتبار به شهرستان تخصیص یابد.

نیازی اظهارداشت: سال گذشته ۳۱۹ دوره آموزشی باحضور ۲ هزار و ۹۳۲ نفر توسط مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی این شهرستان با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی برای دانشجویان، افراد زیر پوشش بهزیستی، معتادان بهبود یافته، زندانیان، افراد ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی، سربازان پادگان، جامعه عشایری و محیط کار واقعی برگزار شد.

وی افزود: هم اینک یک مرکز دولتی برادران و ۸۱ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان آموزش‌ در رشته‌های مختلف را به هنرجویان و علاقمندان ارائه می دهند.

شهرستان گنبدکاووس به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان در شرق گلستان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار