مجمع نمایندگان استان گلستان مهارت‌آموزی بر لزوم مهارت‌آموزی، توسعه مشاغل دانش‌بنیان، ارائه تسهیلات منوط بر داشتن مهارت و ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت تاکید کردند.

نوروزی: ضرورت گسترش مشاغل دانش‌بنیان در گلستان/ سنگدوینی: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، نشست مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

*نوروزی: دولت دیگر جایی برای استخدامی ندارد

دبیر مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف مردم علی آبادکتول و بخش کمالان ضمن تبریک هفته ملی مهارت و تقدیر از زحمات مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: مشاغل دانش بنیان با توجه به شرایط موجود باید گسترش یابد و نیاز گسترش مشاغل دانش بنیان، مهارت است.

رحمت‌اله نوروزی افزود: دولت دیگر جایی برای استخدامی ندارد و باید رویکرد جامعه به سمت مهارت آموزی و مشاغل دانش‌بنیان رود.

نوروزی تصریح کرد: قبل از پرداخت هر گونه تسهیلات اشتغال‌زا باید افراد مهارت‌های لازم شغل را طی کنند.

وی همچنین افزود: مجمع نمایندگان استان حمایت خود را از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام می‌دارد تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش بالنده‌تر و پویا باشد.

* سنگدوینی: دانشگاه‌ها به حوزه مهارت ورود پیدا کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آموزش‌های مهارتی نقش موثری را در ایجاد اشتغال دارد و افراد پس از کسب مهارت‌های فنی در کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با دریافت تسهیلات به صورت خوداشتغالی کسب درآمد داشته باشند.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است و باید دانشگاه‌ها به حوزه مهارت ورود پیدا کنند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاوه بر کسب مباحث آکادمیک، مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.

سنگدوینی گفت: مهارت آموختگان چون توانمندی لازم را جهت ایجاد شغل دارند به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی نیستند.

* حسینی‌طلب: ارائه 630 حرفه آموزشی در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ابتدا ضمن خیر مقدم به نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ماموریت‌ها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطالبی را ارائه کرد.

سید علیرضا حسینی‌طلب همچنین گفت: در سال گذشته 630 حرفه آموزشی در استان ارائه شده است.

حسینی طلب افزود: در چهار ماهه سال جاری با توجه به تعطیلی کارگاه‌های آموزشی به علت شیوع بیماری کرونا توانستیم 7 هزار و 84 نفر از علاقمندان به آموزش‌های مهارتی را آموزش دهیم.

وی همچنین گفت: افزایش تعداد مهارت آموختگان و نیز افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی در استان نشان از گسترش فرهنگ مهارت آموزی در استان گلستان دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ادامه گفت: سه انتظار مهم را از مجمع نمایندگان استان داریم که نیازمند پیگیری است.

حسینی‌طلب در این خصوص گفت: افزایش اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در فصل آموزش قانون بودجه سال 1400 کل کشور از 1/6 به 3 درصد، حمایت همه جانبه در قانون برنامه هفتم توسعه کشور از حوزه مهارت آموزی با تصویب پیشنهادات سازمان متبوع و این اداره کل، اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در حوزه فرهنگی آموزشی با پیشنهادات این اداره کل و سازمان متبوع برای اصلاح آموزشی بودن این سازمان، انتظارات این اداره کل از مجمع نمایندگان استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار