رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: در سال گذشته با همکاری مطلوب صلح‌یاران ۲۱ فقره پرونده قتل در استان گلستان به صلح و سازش ختم شد.

۲۱ محکوم به قصاص در گلستان از چوبه دار نجات یافتند

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد جعفری در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته به ویژه در ماه مبارک رمضان با همکاری مطلوب صلح‌یاران در بحث سازش پرونده های قتل عملکرد خوبی به ثبت رسید و ۲۱ مورد از پرونده های قتل عمد منجر به سازش شد و با گذشت خانواده های مقتولان، این افراد از چوبه دار نجات یافتند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان امسال نیز همکاران خود را برای سازش پرونده ها به ویژه پرونده های مربوط به قتل بسیج کردیم تا برای رضایت پرونده هایی که امکان صلح و سازش دارد اقدام کنند، افزود: ماه رمضان ماه آرامش و بندگی خداوند است و گذشت و فداکاری به آرامش جامعه کمک می کند لذا درخواست ما این است که اگر کینه و یا انتقامی از کسی دارند با بخشش، آرامش را به خود هدیه دهند و به طور قطع این کار ثواب بسیار زیادی دارد.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان، رسالت اصلی شوراهای حل اختلاف را هدایت پرونده ها به سمت صلح و سازش طرفین دانست و تصریح کرد: شورای حل اختلاف گلستان از سال 81 همزمان با سراسر کشور در استان تشکیل شده است.

احمدی، کاهش حجم پرونده های ورودی به دادگستری، کاهش هزینه های دادرسی برای مردم و دستگاه قضایی و کاهش زمان رسیدگی به دعاوی مردم در شعب شورای حل اختلاف و دادگاه ها از دیگر مزایای فعالیت شعب شورای حل اختلاف عنوان کرد و یادآور شد:‌ تاکنون ۱۷۰ متنفذ و ریش سفید از اقوام مختلف در شهرها و روستاهای استان شناسایی شدند و به مرور برای آنان کارت صلح یار صادر می‌شود تا در محلات و مناطق محل زندگی خود در قالب هیئت‌های صلح فعالیت کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار