احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان از اخذ رضایت در ۲۶ فقره پرونده قتل با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف و هیئت‌های ویژه صلحی پرونده‌های منجر به قصاص خبر داد.

ایجاد صلح و سازش در ۲۶ پرونده قتل در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان در گفت‌وگو با میزان از اخذ رضایت در ۲۶ فقره پرونده قتل با پادرمیانی اعضا شورای حل اختلاف و هیئت‌های ویژه صلحی پرونده‌های منجر به قصاص خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۵۱۲ فقره پرونده در سال گذشته به دو شعبه صلحی زندان‌های گرگان و گنبد کاووس ارجاع شده است که شکات با پادرمیانی اعضاء شعب زندان، کمک خَیرین و ریش سفیدان، در یک هزار و ۶۲ فقره از پرونده‌ها یعنی معادل ۷۰ درصد از پرونده‌ها، از حق خود گذشت کردند که این موضوع سبب شد تا از به زندان رفتن ۳۳۰ نفر جلوگیری شود.

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان خاطرنشان کرد: میزان پرونده‌های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف استان گلستان طی ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۱۹۱ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین میزان پرونده‌های مختومه شده نیز طی ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱۶ هزار و ۲۵۰ پرونده بوده است.

جعفری با اشاره به میزان مصالحه صورت گرفته طی ۱۱ ماهه سال گذشته عنوان کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف استان گلستان، ۳۲ هزار و ۸۵۳ پرونده یعنی معادل ۴۰ درصد از پرونده‌ها با پادرمیانی اعضا و کارکنان شورا و کمک بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین محلی با مصالحه مختومه شده است.

رهایی ۷۸ محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف خوزستان

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادی، رئیس دستگاه قضایی خوزستان از رهایی ۷۸ نفر از محکومین به قصاص طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: با تلاش شورا‌های حل اختلاف خوزستان طی ۲ سال گذشته، ۷۸ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند که از این مجموع، ۵۱ نفر از آنان توسط اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار