رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: رشد و توسعه تولیدات و ایده های نوآوری، فناورانه و دانش بنیان به رفع مشکلات اقتصادی کشور منجر می شود و به یقین دانشگاه ها برای رسیدن به این مهم و تحقق شعار امسال نقش کلیدی دارند.

توسعه تولیدات دانش‌بنیان به رفع مشکلات اقتصادی کشور منجر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهارداشت: نامگذاری سال ها توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با اهداف مهمی انجام و تاکید می شود و به یقین این شعارها نمادین نیستند.

وی افزود: در دهه اخیر این نامگذاری ها با توجه به اهمیت معیشت مردم رنگ و بوی اقتصادی گرفته بطوری که در این چند سال بیشترین تاکید را بر مباحث تولیدی در محورهای کلیدی  تولید ملی، حمایت از کار، سرمایه و کالای ایرانی، سال جهش تولید و تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به عنوان راهکار اساسی کاهش مشکلات اقتصادی و تقویت معیشت مردم مطرح کردند.

وی بیان کرد: رشد و توسعه تولید دانش بنیان علاوه بر رفع مشکلات زمینه رقابت اقتصادی در جهان را فراهم کرده و سبب فاصله گرفتن از تولیدات به روش سنتی به مدرن می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: کشور در فعالیت های دانش بنیان با وجود جوانان مستعد، باسواد و دارای انگیزه فعال شده ولی انتظارات برای به میدان آمدن تمام دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها برآورده نشده است.

طاهری افزود: جوانان تحصیلکرده کشور استعدادهای فراوانی در تولید دانش بنیان داشته و با فراهم کردن زمینه فعالیت های آنها برای شکوفایی در کنار حمایت های ویژه به یقین از محصولات خارجی بی نیاز شده و از مهاجرت نخبگان جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلات ارزشمندی برای حمایت از استعدادهای جوان برای فراهم کردن اشتغال در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: این دانشگاه در سال های اخیر با رویکرد ویژه به اهمیت تولیدات فناورانه، دانش بنیان، توانمندسازی افراد و نیروهای فناور در جهت اشتغال دانش بنیان توجه داشته و به مناسبت سالگرد تاسیس این دانشگاه در اردیبهشت ماه سال جاری در نمایشگاهی رویداد ملی فناورانه به صورت هسته، شرکت های فناور، آموزش و توانمندسازی فناوران برگزار می شود که در آن مراکز و واحدهای دانشگاهی گلستان حضور خواهند داشت.

به گزارش ایرنا،  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار