گلستان سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان گفت: تاکنون ۳۲/۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان گلستان نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

واکسیناسیون کرونا ۳۲ درصد گلستانی‌ها تکمیل شد/ تزریق بیش از 3 میلیون دوز واکسن در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ سعید گل فیروزی با اشاره به آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در گلستان در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آمارها نشان می دهد احتمال فوت ناشی از کرونا در افرادی که واکسن تزریق نکردند ۶ برابر بیشتر از افراد واکسینه‌شده است و این مسئله نشان می دهد مردم باید نسبت به تزریق هر سه دوز واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند، در مجموع سه میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۴۷ دوز واکسن کرونا در گلستان تزریق شده است.

وی آمار تزریق نوبت اول واکسن کرونا را یک میلیون و ۴۸۵ هزار و ۶۰۷ دوز اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۳/۴ درصد از مردم گلستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با بیان اینکه تاکنون ۸۲/۸ درصد از گلستانی‌ها دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند، بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۱۸۸ دوز واکسن در نوبت دوم در گلستان تزریق شده است.

گل فیروزی با بیان اینکه استقبال مردم گلستان از نوبت سوم واکسن کرونا مطلوب نیست، تاکید کرد: تزریق دوز سوم واکسیناسیون قدرت ایمنی‌ زایی واکسن را افزایش می‌دهد، تاکنون ۴۹۳ هزار و ۵۲ دوز واکسن برای نوبت سوم در استان گلستان تزریق شده که با محاسبه جمعیت بالای ۱۸ سال ۳۷ درصد از مردم گلستان و با محاسبه جمعیت بالای ۱۲ سال ۳۲/۲ درصد از گلستانی‌ها نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی به آخرین آمار کرونا در گلستان اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر ۱۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند که از این تعداد ۵۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند و ۲۵ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی گلستان با اشاره به اینکه کردکوی تنها شهر با وضعیت آبی کرونایی در استان گلستان است، تصریح کرد: در حال حاضر شهر قرمز کرونایی در استان وجود ندارد، همچنین شهرهای بندرترکمن، بندرگز، علی آبادکتول و کلاله در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرهای گرگان، گنبدکاووس، گالیکش، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت، آزادشهر، آق‌قلا و رامیان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار