شهید سیدکاظم کاظمی، به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ استان گلستان معرفی شد.

شهید کاظمی، شهید شاخص استان گلستان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، با اعلام معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوای استان گلستان، شهید سیدکاظم کاظمی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ استان گلستان انتخاب شده است.

 

شهید کاظمی متولد اول شهریورماه سال ۱۳۳۶ در ارادان است که در دوم شهریور سال ۱۳۶۴ در جنوب منطقه طلائیه به فیض شهادت نائل آمد.

 

سید کاظم در فروردین سال 1358 با گذراندن دوره آموزش عمومی سپاه در پادگان امام علی (ع) به عضویت سپاه در آمد و پس از اتمام دوره، با توجه به اینکه کردستان از سوی ضدانقلاب دچار آشوب شده بود به نقده اعزام شد.

 

شهید کاظمی پس از مراجعت از ماموریت کردستان با تعدادی از برادران جان برکف و مخلص انقلاب و سپاه، واحد اطلاعات را با تشکیلات منسجمی پایه ریزی کرد.

 

در سحرگاه روز دوم شهریور ماه سال 1364 و همزمان با شهادت مولا و جد بزرگوارش امام محمد باقرعلیه‌السلام، همراه تعدادی از برادران رزمنده جهت بازدید از خطوط مقدم جبهه جنوب در منطقه طلائیه، از طریق آب در حال حرکت بودند که بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به سختی مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

شهید حسینی فرمانده تیپ اطلاعات که در لحظه شهادت کنار او حضور داشت، چنین نقل کرده است:

 

«وقتی در داخل قایق، ترکش به سر شهید کاظمی اصابت نمود، از جای خود برخاست و دستها را به سوی آسمان بلند نمود و با خدایش راز و نیاز کرد و لحظه ای بعد در کف قایق به سجده رفت و آنگاه شهید شد.»

 

گفتنی است شهیده فاطمه اسدی، شهید شاهرخ ضرغام و شهید سیدحسین بدرالدین الحوثی شهدای شاخص امسال معرفی شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار