نوروزی گفت: در بودجه امسال توجه ویژه ای به فعالیت های دانش بنیان شده و بودجه قابل توجهی به این حوزه اختصاص داده خواهد شد.

توجه ویژه مجلس در بودجه ۱۴۰۱ به دانش‌بنیان‌ها/ ایجاد کارخانه‌های نوآوری مشکل اشتغال را برطرف می کند

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه ای بر موضوعات اقتصادی، تولید و اشتغال داشتند که این مسئله نشان از اهمیت این حوزه است.

 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از کلیدواژه های مهم رهبر انقلاب در سال های اخیر بوده که لازم است مسئولان در جذب سرمایه های سرگردان داخلی و حتی سرمایه گذاری های خارجی اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» بر حمایت مجلس شورای اسلامی از حوزه دانش بنیان ها تاکید کرد و افزود: در بودجه ۱۴۰۱ اعتبارات ویژه ای در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجلس دیده شده است.

 

نوروزی خاطرنشان کرد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت ها مشغول کار هستند و باید زمینه توسعه کمی و کیفی این شرکت ها را فراهم کرد.

 

وی ادامه داد: مشکل اشتغال با ایجاد کارخانه های نوآوری و توسعه پارک های علم و فناوری قابل رفع است و همه مسئولان باید تلاش کنند تا در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین حمایت های جدی از این فعالیت های این بخش داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار