قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی از اعزام ۴۰ هزار مبلغ در راستای گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین به مناطق مختلف کشور خبر داد.

اعزام ۴۰ هزار مبلغ برای جهاد تبیین در کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در نشست صمیمانه با علمای اهل سنت و مسئولان سازمان تبلیغات گلستان که شب گذشته، ۱۸ فروردین در سالن همایش تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، ماه مبارک رمضان را یکی از بهترین فرصت‌ها برای جهاد تبیین دانست و افزود: اعزام ۴۰ هزار مبلغ در کشور اقدام مؤثری برای گام برداشتن در مسیر جهاد تبیین بوده و علما باید پرچم جهاد تبیین را که یک درخواست قرآنی و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است برافراشته نگه دارند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: «جهاد تبیین» موضوعی است که در ماه‌های اخیر در بیانات مقام معظم رهبری بار‌ها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. ایشان فرمودند «جهاد تبیین» یک فریضه است؛ «جهاد تبیین» یک فریضه‌ قطعی و یک فریضه‌ فوری است و هر کسی که می‌تواند باید برایش اقدام کند».

حجت‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست با علمای اهل سنت پیرامون یک وظیفه بزرگ به نام جهاد تبیین است، تصریح کرد: جهاد تبیینی یک امر راهبردی جهان اسلام است که مقام معظم رهبری با هوشمندی کامل آن را بیان کردند، لذا امر جهاد تبیین برعهده همه مردم است و در این راستا همه اقشار از جمله علما اهل سنت و تشیع باید در روشنگری دستاوردهای انقلاب همت کنند.

قائم مقام تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همیشه درصدد ضربه زدن به انقلاب هستند، افزود: در برهه از زمان قرار گرفتیم که با توجه به رشد عقلانی جوامع بشری اما به دوران قهقرایی تکفیر روبه هستیم دورانی که این شیاطین توسط آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند و بیشتر جنایات توسط این افراد صورت می‌گیرد و فرقی بین اهل سنت و شیعه نیست همان‌طور که داعش در عراق بیشترین افراد را از بین اهل تسنن به شهادت رساند.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به ماجرای شهادت علمای اهل سنت و شیعه گفت: این حوادث که باعث ناراحتی و شکستن قلب انسان شده و بسیار تاسف بار است در زمانی که ملت ما در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرده و فشار اقتصادی را تحمل می‌کند و مانند دیگر کشورها سرتعظیم فرود نمی‌آورد ولی باید باز هم شاهد این جنایت‌ها باشیم.

قائم مقام تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اقامه دین وظیفه ماست و این اقامه زمانی رخ می‌دهد که در راه خدا قیام کرده و دین را تبیین کنیم، افزود: تبلیغ دین و آموزه‌های دینی وظیفه ماست، لذا ما وظیفه داریم با فحشا، بی‌عدالتی، انواع آسیب اجتماعی همچون نزاع، تجاوز و غیره مبارزه کنیم.

سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز گلستان را نگارستان ایران و نمونه‌ای مثال‌زدنی از وحدت دانست و افزود: باید با سلاح وحدت، نقشه‌های دشمنان را برای خدشه‌دار کردن وحدت نقش بر آب کنیم.

در پایان این همایش روحانیون اهل سنت با امضای طوماری حادثه تروریستی در حرم مطهر رضوی را محکوم کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار