مهقانی از تشدید اقدامات نظارتی بر شبکه آرد و نان با هدف ساماندهی خبر داد.

تشدید اقدامات نظارتی برای شبکه آرد و نان ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ سرهنگ پاسدار ابراهیم مهقانی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: باهدف ساماندهی بخش آرد و نان ؛ نشست هماهنگی کارگروه آرد و نان استان با حضور سرپرست شرکت غله استان ؛ قائم مقام جهاد کشاورزی و دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه استان ؛ و حضور نهادهای اقتصادی و نظارتی در سالن جلسات اداره کل غله استان برگزار شد.

دبیر قرارگاه ۱۷ ربیع الاول سپاه نینوا  استان گلستان ادامه داد:  در استان گلستان تعداد دو هزار و 500 خبازی از آرد یارانه ای نوع ۱ و ۲ استفاده نموده که روزانه بتعداد حدود ۲۰ هزار کیسه آرد دولتی احتیاج دارند ؛ با توجه به حساسیت های بسیار زیاد ؛ استفاده از سامانه های تخصصی هرچه سریعتر می بایست هوشمند سازی در حوزه حمل گندم  اجرایی شد.

مهقانی بیان کرد: برای خبازی ها نیازمند اقدامات نظارتی از جمله ؛ تشدید نظارت ها ؛ نصب دوربین هوشمند ؛ راستی آزمایی و واقعی سازی سهمیه آرد و نیز ساماندهی وضعیت آرد در مراکز پخت نان آزاد است .

وی افزود : نصب بنر ساعات دقیق پخت نان در خبازی ها ؛ درج شماره تلفن نهادهای نظارتی در بنر مذکور و اجرای مانور نظارتی از اقدامات مهم در دستور اجرا در این ستاد استانی است.

این مقام مسئول افزود: رئیس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی سپاه گلستان اضافه کرد : توجه به ساعات پخت و الزام تعطیلی خبازی ها فقط در روز تعیین شده؛ تعیین تکلیف خبازی های سوپرآزاد بسیار مهم و ضروری است.

مهقانی تصریح کرد : عدم ثبت انبار های گندم در هر رده ای ظن احتکار و عرضه خارج شبکه را بهمراه دارد ؛ و نیز ثبت بارنامه های حمل و نقل گندم  و جلوگیری از قاچاق گندم از معابر وصولی این استان از نکات مهم و مورد توجه در قرارگاه است.

وی یادآور شد: با  توجه به کشت ۳۷۰ هزار هکتاری گندم در اراضی آبی و دیم استان و برآورد حدود یک میلیون تنی تولید این محصول؛ شرکت بازرگانی غله استان می بایست در سال پیش رو با حفظ موجودی گندم برای استفاده یک ساله کارخانجات آرد و سیلوها ؛ زمینه اشتغال زایی هر چه بیشتر را برای ۳۲ کارخانه آرد استان اجرایی و عملیاتی کنند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار