گرگانی ها در حالی شامگاه امروز چهارشنبه برابر تیم شیمیدر قم وارد میدان می‌شوند که برای رسیدن به سومین فینال پیاپی خود در لیگ برتر بسکتبال چاره‌ای جز شکست نماینده قم و کسب سومین پیروزی در دیدار نیمه نهایی ندارند.

برد نیمه‌نهایی،گام پایانی گرگانی‌ها برای رسیدن به سومین فینال لیگ بسکتبال

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا ، دلدادگی گرگانی ها به بسکتبال مربوط به امسال و پارسال نیست، اهالی مرکز استان گلستان چند دهه است که با رویای تصاحب جام قهرمانی بسکتبال در میادین ورزشی، دنیای توپ و سبد حاضر می شوند تا این رویا رنگ واقعیت بگیرد، که بالاخره  با تحقق این آرزو  در فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰، گرگانی ها قهرمان لیگ برتر بسکتبال شدند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در مدیریت قبلی شهر گرگان پس از سه سال سرمایه گذاری چند ۱۰ میلیاردی به جام قهرمانی رسید و هزاران طرفدار این رشته با چشم پوشی از ملاحظات کرونا جشن گسترده ای برای این  موفقیت گرفتند هر چند در ابتدای فعالیت دوره ششم شورای شهر و شهردار جدید گرگان زمزمه هایی مبنی بر پرهیز از اختصاص اعتبار و تیمداری حرفه ای در این رشته مطرح شد اما فشار رسانه ای و هجمه طرفداران بیشمار این رشته سبب شد تا مدیریت شهری جدید گرگان هم به این سرمایه گذاری تمکین کند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان پس از کسب نایب قهرمانی در فصل ۱۳۹۸ - ۱۳۹۷ با هدایت حمیدرضا کلاسنگیانی، عنوان صدر نشینی جدول در فصل ۱۳۹۹ - ۱۳۹۸با هدایت مهران شاهین‌طبع  و کسب قهرمانی در سال گذشته، امسال هم رویای حضور در فینال و قهرمانی دارند.

امسال شهرداری گرگان پس از صعود از مرحله مقدماتی و حذف تیم مس رفسنجان در دیدار نیمه نهایی به مصاف شیمیدر قم رفت.

تنها جذابیت برتری گرگانی ها برابر شیمیدر صعود به دیدار نهایی و فینال رقابت های بسکتبال نیست بلکه گرگانی عزم خود را جزم کرده اند تا به مهران شاهین طبع سرمربی نماینده قم (سرمربی پیشین گرگان )، اثبات کنند که حضور گرگانی ها در دیدار نهایی سال گذشته صرفا بر اساس شایستگی سرمربی فصل قبل شهرداری نبود، بلکه این بازیکنان توانمند شهرداری بودند که زمینه فینالیست شدن شهرداری و قهرمانی آنها را در سال گذشته رقم زدند.

شهرداری گرگان برای حضور در دیدار نهایی بایداز مجموع پنج دیدار برابر شیمیدر به پنج برد برسد که تاکنون ۲ برد آن محقق و تا کنون موفق شد هر ۲ بازی اول خود را برابر این تیم متمول با پیروزی به پایان برساند.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در خصوص آخرین وضعیت تیم قبل از بازی سوم نیمه نهایی به خبرنگار ایرنا گفت: شرایط تیم برای کسب سومین برد برابر شیمیدر مهیاست و همه بازیکنان و کادر فنی آماده کسب سومین برد این مرحله و رسیدن به سومین فینال طی سال های اخیر است.

آرش فولادیان خاطرنشان کرد:  آخرین تمرینات پیش از بازی را شادابی خاصی برگزار شد و  روحیه بازیکنان بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: هر چند مصدوم برای این دیدار نداریم ولی برای تعدادی از بازیکنان دچار کوفتکی هستند و تلاش کادر فنی برای آماده سازی کامل بازیکنان است.

وی تصریح کرد:  بر اساس موافقت فدراسیون بسکتبال در دیدار سوم ۱۲۰ تماشاگر و علاقه مند از هر تیم  لیگ برتر حضور خواهند داشت که این امر انگیزه بازیکنان گرگانی را افزایش داده است.

فولادیان بیان کرد: تلاش های زیادی انجام شد تا انشاءالله پس از صعود به دیدارنهایی شاهد بازی های فینال به صورت رفت و برگشت باشیم اما با وجود حمایت نمایندگان مجلس این امر محقق نشد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی تیم بسکتبال شهرداری گرگان از پیش بینی مشوق های انگیزشی برای بازیکنان خبر داد و گفت:  امید که پس از کسب برد سوم و رسیدن به فینال بتوایم بخشی از زحمات بازیکنان و مربیان را جبران کنیم.

رسول مظفری، پری پتی، محمد جمشیدی، میثم میرزایی و آتنانار آدراس ز جمله بازیکنان موثر شهرداری در این فصل از رقابت ها بودند که با زحمات سایر بازیکنان بومی و با انگیزه با هدایت حاتمی به یک قدمی فینال رسیده اند.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان، عنوان‌دار قهرمانی فصل گذشته این رقابت‌هاست، تیم گرگان ۲ فصل قبل صدرنشین دور مقدماتی بود که به علت شرایط کرونا، آن‌ رقابت‌ها بدون مشخص شدن قهرمان متوقف شد.

همچنین تیم شهرداری گرگان پیش از کرونا، در رقابت‌های سه فصل پیشین عنوان‌ نایب قهرمانی را کسب کرده بود.

گرگانی‌ها در آن فصل در فینال مغلوب شیمیدر قم شده بودند و فصل قبل هم با شکست مهرام به قهرمانی رسیدند.

فصل جاری رقابت‌های لیگ‌برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور با حضور ۱۶ تیم در ۲ گروه هشت تیمی آغاز شد و سپس در دور دوم مرحله مقدماتی تیم‌ها در چهار جدول چهار تیمی قرار گرفتند و از هر جدول ۲ تیم به مرحله یک‌ چهارم نهایی صعود کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار