معاون‌ فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس گفت: این سازمان پروژه جدیدی برای ساخت مدرسه کلنگ‌زنی نمی کند بلکه اولویت آن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

تکمیل پروژه‌ها اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، داریوش ورناصری روز سه‌شنبه در آیین و تکریم مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان گلستان در گرگان اظهارداشت: سازمان مرکزی بر مدیریت سبز در فضاهای آموزشی تاکید دارد و معماران و طراحان باید به این مساله توجه کنند، اگر بنا شد مدرسه‌ای کلنگ‌زنی شود باید شاخص‌های مدیریت سبز در اجرای آن در نظر گرفته شود.

به گفته وی مدیریت سبز در فضاهای آموزشی در راستای شعار سال باید لحاظ شود.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: برون‌سپاری از دیگر برنامه‌های این سازمان در سال جاری است که استان‌ها باید نظارت و طراحی پروژه‌ها را برون سپاری کنند.

ورناصری اضافه کرد: تاخیر در پروژه‌ها از سوی استان‌ها به هیچ عنوان پذیرفته نیست و پیمانکاران باید با همکاری ادارات استان‌ها پروژه‌ها را در مدت مشخص به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: همه فعالیت‌های ما در راستای آموزش و پرورش و دانش‌آموزان است و بر مساله دانش بنیان بودن در کارها با توجه به شعار سال اعتقاد راسخ داریم.

وی افزود: مدارس آینده باید با مشارکت استادان و شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و ساخته شوند و در بحث دانش‌بنیان بودن تنها طراحی و معماری نباید باشد بلکه در تجهیزات و گرمایش و سرمایش کلاس‌ها باید از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم.

وی بر جانمایی و موقعیت ساخت مدارس تاکید و اضافه کرد : نباید هزینه‌های میلیاردی هدر رود و دقت لازم در این خصوص صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در این مراسم گفت: اگر قرار بر نظام تعلیم و تربیت است و بخواهیم آن را به جایگاه اصلی‌اش برسانیم به بستر و زیرساخت‌های لازم نیاز داریم تا به واسطه آن دانش‌آموزان تراز انقلاب رشد کنند.

سیدرضا نظری تصریح کرد: این بستر مدرسه و کلاس است که باید توسط نوسازی مدارس و خیرین انجام شود و در واقع سنگ بنای مدرسه از نوسازی شکل می‌گیرد.

تکمیل پروژه‌ها الویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است

وی یادآور شد: ساخت مدرسه در تربیت دانش‌آموزان نقش اساسی دارد و باید طراحان بر اساس سازه‌های اسلامی - ایرانی مدارس را طراحی کنند زیرا این طراحی‌ها تاثیر بسیار در روان دانش‌آموزان دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: این استان ۱۴۰ هزار متر مربع سرانه آموزشی کم دارد.

سیدمحمدرضا سیدالنگی در این مراسم خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای که خواهان رشد و پیشرفت است باید سخت افزارهای لازم فراهم شود که جبران این کمبود بخشی از سخت‌افزار لازم است.

وی تاکید کرد: نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی باید در ساخت مدارس در نظر گرفته شود و فضاهای آموزشی خوب و مطلوب باشد.

وی بر اجرای پروژه مدیریت سبز در مدارس استان تاکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا ۸۰۰ پروژه موجود در مدت زمان معین به سرانجام برسد.

مدیرکل پیشین نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت: در مدت چهار سال گذشته ۱۴۰ فضای آموزشی با ۸۰۰ کلاس درس و بالغ بر ۱۱۲ هزار متر مربع زیر بنا با چهار هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

یاسر لیوانی اظهارداشت: جشن پایان مدارس خشتی و گلی و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی با حضور وزیر آموزش و پرورش در گلستان انجام شد و هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان نوسازی و همچنین بزرگترین مجتمع آموزشی استان با زیربنای ۹ هزار مترمربع به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی احداث شد.

وی یادآور شد: در این مدت ۶ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های عمرانی در استان جذب شد و هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم خیرین برای ساخت مدارس در استان کمک کردند.

در این مراسم از زحمات یاسر لیوانی مدکل سابق  قدردانی و وحید فراهی به عنوان مدیرکل جدید نوسازی توسعه و تجهیز استان گلستان معرفی شد.

در استان گلستان ۳۸۵ هزار دانش‌آموز در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه به تحصیل مشغولند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار