جوانان گرگان شامگاه سه شنبه منتظر کسب سومین برد پیاپی تیم بسکتبال شهرداری مقابل شیمیدر قم و صعود به فینال لیگ برتر بودند تا پایکوبی و جشن خیابانی برگزار کنند اما شکست مقابل قمی ها، این جشن را به تاخیر انداخت.

برگزاری جشن گرگانی‌ها برای فینالیست‌شدن تیم بسکتبال به تاخیر افتاد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، شامگاه سه شنبه تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان برگزاری سومین بازی مرحله نیمه نهایی لیگ برتر میان تیم‌های شهرداری گرگان و شیمیدرقم بود که گرگانی‌ها در صورت برتری می توانستند راهی دیدار فینال شوند.

چند دقیقه ابتدایی این دیدار با برتری مطلق یاران مهران شاهین طبع در شیمیدر قم دنبال شد تا جایی که تابلو امتیازات تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران نتیجه ۱۰ بر یک به نفع قمی را نشان می‌داد.

در ادامه گرگانی ها بر بازی مسلط شدند و با پرتاب‌های سه امتیازی پری پتی توانستندکوارتر نخست را با نتیجه ۲۰ بر ۱۴ به نفع خود به پایان برسانند.

در کوارتر دوم قمی‌ها عقب ماندگی کوارتر نخست را جبران کردند و با یک دفاع منسجم و فشرده اجازه کسب امتیاز زیاد را به گرگانی‌ها ندادند، شیمیدری ها با پرتاب های سه امتیازی از راه دور " دوایت باکس" توانستند فاصله امتیازی با شهرداری را جبران کنند.

حدود ۲۰۰ تماشاچی حاضر در مجموعه ورزشی آزادی در کوارتر دوم پرتاب‌های سه امتیازی زیادی راه مشاهده کردند.

این کوارتر و نیمه نخست بازی با برتری پنج امتیازی قمی‌ها به پایان رسید و نتیجه ۳۶ بر ۳۱ بر تابلوی نتایج سالن نقش بست.

در کوارتر سوم با وجود تلاش زیاد یاران مهران حاتمی در شهرداری گرگان قمی ها اختلاف امتیاز نیمه نخست خود را حفظ کردند و دفاع حساب شده و مهار پری پتی توسط شیمیدریها اجازه کسب امتیازات بیشتر به گرگانی ها نداد.


 پرتاب های از راه دور دوایت باکس بازیکن خارجی شیمیدر قم همچنان ادامه داشت تا شهرداری نتواند امتیازات عقب مانده خود را جبران کند .

این دیدار در کوارتر پایانی با جذابیت بیشتری دنبال شد در و حالی‌که گرگانی ها تلاش داشتند اختلاف امتیاز خود را کاهش دهند قمی ها با یک بازی بسته و با مدیریت زمان، سومین دیدار مرحله نیمه نهایی مسابقات لیگ برتر بسکتبال کشور را نتیجه ۷۵ بر ۷۱ به نفع خود به پایان ببرند.

در این دیدار برخی از بازیکنان شهرداری گرگان مانند محمد جمشیدی و میثم میرزایی در حد و اندازه‌ای خود ظاهر نشدند.

ضعف چند بازیکن شاخص شهرداری گرگان در حمله ، دفاع حساب شده حریف و بستن فضاهای پشت محوطه توسط بازیکنان شیمیدر، فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان، فاصله فنی زیاد بین بازیکنان داخل زمین و نیمکت شهرداری گرگان و بازی بی برنامه در برخی از وقت های بازی مثل کوارتر دوم را می توان از جمله دلایل باخت شهرداری در برابر شیمیدر عنوان کرد.

عدم دقت کافی در پرتاب‌های منطقه‌ای و از همه مهم‌تر بی‌دقتی در پرتاب‌های پنالتی ، عجله کردن بازیکن در به ثمر رساندن توپ‌ها در سبد تیم حریف را می شود از دیگر علل ضعف این تیم برشمرد.
فشار ناشی از ۲ برد در ۲ مسابقه قبلی بین این ۲ تیم توسط گرگانی، باعث شده بود تا همگان انتظار سومین برد متوالی را داشته باشند و همین انتظار فشار را بیش از پیش کرده بود.
بی‌دقتی در دفاع روی حلقه و جمع آوری نکردن و به مالکیت درنیاوردن توپ‌های سرگردان (ریباند) در زمان حمله و دفاع بر روی سبد را می‌توان از دیگر دلایل باخت شب گذشته گرگانی‌ها دانست.
مهران حاتمی سرمربی تیم شهرداری گرگان در ابتدای این مسابقه رسول مظفری، پری پتی، محمد جمشیدی، آنتانیا اودراس و میثم میرزایی را به عنوان استارتر وارد زمین کرد.

شاگردان مهران‌ شاهین‌طبع سرمربی شیمیدر قم برای آغاز این مسابقه حامد حسین‌زاده، نوید رضایی‌فر، محمد یوسف‌وند، آلاده آمینو و دوایت باکس را به میدان فرستاد.

پری پتی بازیکن‌ تیم شهرداری گرگان با کسب ۲۷ امتیاز و اثرگذاری ۲۵ امتیازآورترین و موثرترین بازیکنان میدان بود.

همچنین دوایت باکس بازیکن شیمیدر با کسب ۲۴ امتیاز و اثرگذاری ۲۱ امتیازآورترین و موثرترین بازیکن تیمش بود.

تیم بسکتبال شهرداری گرگان در مسابقه اول خود با تیم شیمیدر با نتیجه ۸۱ بر ۷۲ و در مسابقه دوم با نتیجه ۸۵ بر ۸۴ پیروز شده بود و برای صعود به فینال نیازمند یک پیروزی دیگر است.

مسابقه چهارم ۲ تیم‌ پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

دیگر مسابقه مرحله نیمه نهایی امشب بین تیم‌های نظم‌آوران‌سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان برگزار خواهد شد که در ۲ مسابقه قبلی، ذوب‌آهن توانسته بود نظم‌آوران‌ را شکست دهد.

مسابقات مرحله نیمه نهایی به صورت سه از پنج‌ برگزار خواهد شد و تیمی که سه مسابقه را برنده شود، جواز حضور در فینال این فصل لیگ‌ برتر بسکتبال را کسب خواهد کرد.

تیم شهرداری گرگان، مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته است.

با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۱۰۰ تماشاگر از گرگان برای تشویق تیم شهرداری به تهران‌رفته بودند.

راهکار برای موفقیت دیدارهای بعدی

با این توصیف در دیدار آینده تمرکز و راحت و ساده بازی کردن، بازیکن اصلی تیم از جمله محمد جمشیدی و آنتانیا اودراس نیز می‌تواند تاثیر زیادی تغییر روند مسابقه داشته باشد.
عصبی نشدن بازیکنان در اثر سوت‌های داوران، داشتن یک برنامه منسجم دفاعی و حمله از ابتدای بازی که بتوان برتری را در دست گرفت زیرا در شب گذشته  در ۲ دقیقه پایانی به یک باره موتور تیم گرگان روشن شد و توانست فاصله حتی ۱۶ امتیازی را به چهار اختلاف کاهش دهد و اگر این بازی یک دقیقه دیگر ادامه داشت و یا گرگانی‌ها زودتر به خود می‌آمدند، حتی می‌توانستند برنده این مسابقه باشند پس بهتر است شاگردان حاتمی در طول مدت چهار کوارتر ۱۰ دقیقه‌ای یک روند یکسانی داشته باشند.
دقت در خطا نکردن از سوی بازیکنان تیم گرگان نیز می‌تواند تاثیر زیادی در روند برتری این تیم داشته باشد زیرا ممکن است برخی برخوردها از سوی بازیکنان خطا نبوده اما داوران آن را خطا اعلام کنند که سبب برهم خوردن تمرکز بازیکنان می‌شود.
از سوی دیگر کنترل نیکمت ذخیره تیم در اعتراض به سوت‌های بعضا اشتباه داوران سبب می‌شود تا تیم از دریافت خطای تیمی محفوظ باشد زیرا خطای تیمی سبب دادن پرتاب پنالتی به تیم حریف و در اختیار قرار دادن توپ به حریف بعد از پرتاب می‌شود و همین مساله سبب عقب افتادن در امتیازات می‌شود.
بازیکنان شاخص و اصلی تیم نیز باید تمرکز لازم را در بازی داشته باشند و با هر سوت داوران مدام اعتراض نکنند تا هم تمرکز خود را از دست ندهند و هم داوران خطای فنی بازیکن را اعلام نکند که این مدل خطا سبب پرتاب آزاد با مالکیت توپ به حریف می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار