سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: ماندگاری در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور و حفظ این سهمیه، برای فصل بعدی، از اهداف تیم در فصل جاری رقابت‌ها بود.

حفظ سهمیه لیگ‌برتر هدف تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان بود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نیکا بیک‌لیک‌لی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این راهبرد با توجه به مشخص نبودن حامی مالی این تیم در پیش از آغاز لیگ‌ برتر، دیر بسته شدن تیم که نتوانستیم بازیکنان ملی‌پوش و خارجی بگیریم، اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: پیش از شروع فصل جدید رقابت‌ها در کنار شهرداری و شورای شهر قرار بود نهادهای مختلف برای حمایت همکاری داشته باشند اما تنها از بودجه هشت میلیارد ریالی پیش‌بینی شده مبلغ چهار میلیارد ریال را بدون ذکر نام تیم(شهرداری) تقبل کردند و مضاف بر این عمل نکردن به تعهداتشان تا مشخص شدن حامی جدید مشکلات را افزایش داد.

به تاکید وی نداشتن مدیریت باعث شد تا در امضا و ثبت قراردادها با مشکل مواجه شویم.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: این مسائل باعث شد در حالی که زمان زیادی تا پایان مهلت ارایه مدارک به فدراسیون نداشتیم، حضور این تیم در هاله‌ای از ابهام باشد که در نهایت مدارک ارائه و در کورس رقابت‌ها قرار گرفتیم.

بیک‌لیک‌لی ادامه داد: از آنجایی که تنها ۲ هفته از دور جدید تمرینات با حضور من می‌گذشت و بازیکن مطرحی نمانده بود، تصمیم گرفتیم تا ۸۰ درصد تیم‌ را بومی و ۲۰ درصد دیگر را برای رسیدن‌ به هدف اعلام‌ شده، با بازیکنان غیربومی راهی مسابقه شود.

وی یادآور شد: در چنین شرایط سختی باز هم دست از تلاش بر نداشتیم و شهردار جدید و شورای شهر را متقاعد کردیم تا تیم به منظور حفظ جایگاه و منزلت بسکتبال گرگان با نام شهرداری در لیگ برتر حضور داشته باشد و از سوی دیگر با پیگیری‌های انجام شده، حامی مالی جدید با نام "پگاه جهان‌نما" پیدا شد و برنامه‌ریزی‌ها با شهرداری و حامی جدید برای ادامه فصل جاری و همچنین فصل بعدی (لیگ ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱) و لیگ‌ بعد از آن (۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) به سرانجام‌ رساندیم.

وی افزود: با وجود حامی جدید و حمایت‌های شهرداری و شورای شهر گرگان و برنامه‌ریزی صورت گرفته بدون شک مشکل مالی از حالا تا پایان لیگ ۲ سال آینده نخواهیم داشت.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: امسال با توجه به قرارگرفتن در مکان سوم جدول رده‌بندی دور مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان کشور در گروه الف، به هدفگذاری سال اول که بقا در لیگ‌ برتر جاری و حفظ سهمیه برای فصل بعد بوده، رسیدیم.

بیک‌لیک‌لی اظهارداشت: برنامه فصل بعدی حضور تیم در جمع چهار تیم برتر کشور است و برای سال سوم، کسب عنوان قهرمانی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اگر مشکل خاصی پیش نیاید به اهداف خواهیم رسید.

وی در خصوص جذب بازیکن جدید یا بازیکن خارجی در مرحله پلی‌آف اظهارداشت: مشکلات مطرح شده و از سوی دیگر حمایت نکردن افراد و شرکت‌هایی که قول حمایت مالی از تیم را داده بودند باعث شد نتوانیم‌ بازیکن جدید یا خارجی برای ادامه رقابت‌ها جذب کنیم اما شرایط فعلی روند تیم برای حامی جدید بیان شد و آنها این شرایط را پذیرفتند تا برای فصل جاری بتوانیم جزو رده‌های پنجم تا هشتم قرار گیریم.

وی ادامه داد: جذب بازیکن جدید، مشکلی را در شرایط فعلی حل نمی‌کند و تلاش می‌کنیم تا در مرحله پلی‌اف، با برنامه ریزی انجام شده، حریف خود را شکست دهیم و اگر براساس آنچه بر روی کاغذ مشخص است، بازی را واگذار کنیم، چیزی از ارزش‌های مجموعه تیم ما کم نخواهد شد.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: حامی جدید در فصل جدید قرار است کسری و بدقولی‌های دیگران در ابتدای فصل را جبران کند و اگر از مبلغ مشخص شده، مبلغی باقی ماند، بتوانیم بازیکن جذب کنیم، اما در مجموع هیچ صحبتی در این زمینه با حامی جدید نشده است.

وی در خصوص برگزاری رقابت‌های مرحله پلی‌آف به صورت رفت و برگشت، اظهار داشت: البته قبل از قرعه‌کشی لیگ، تصمیم گرفته شد که مسابقات تا پایان لیگ به صورت متمرکز باشد، اما واقعا برای تیم‌های شهرستانی طی مسافت بسیار سخت است و درخواست داده‌ایم تا در خصوص آن مصوبه تغییر نظر کنند و منتظر اعلام نظر فدراسیون هستیم.

وی افزود: تیم ما آمادگی دارد تا رقابت‌های پلی‌آف به صورت رفت و برگشت برگزار شود و از این شیوه استقبال می‌کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان در خصوص برگزار نشدن مسابقات تیم‌های بازنده مرحله نخست پلی‌آف برای مشخص شدن مقام‌های پنجم تا هشتم گفت: ما آماده برگزاری آن مسابقات هم هستیم اما برخی تیم‌ها به علت هزینه‌هایی که برای تردد و اسکان در هتل باید پرداختند کنند و از آنجایی که مشخص شدن این رتبه‌ها برای آنها اهمیتی نخواهد داشت، از انجام آن مسابقات استقبال نمی‌کنند.

وی در خصوص جابجا شدن سالن مسابقات لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور گفت: تیم‌های تهرانی در این خصوص مشکلی ندارند اما تیم‌های شهرستانی ابتدای فصل با توجه به اعلام فدراسیون مبنی بر برگزاری مسابقات در سالن مشخص، با هتل نزدیک قرارداد ۶ ماهه کلی منعقد می‌کنند اما جابجایی سالن‌ها، هم هزینه‌های مازاد برای تیم‌ها به همراه دارد و به نوعی یک سرگردانی در تهران به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: پیش از بازی هفته هفتم، سه بار محل اسکان خود را عوض کردیم و در صورتی که باید ۲۴ ساعت در ریکاوری باشیم که این شرایط برای ما فراهم نشد.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان گفت: از سوی دیگر وجود شرایط کرونا، جابجایی در هتل‌ها و محل اسکان را با مشکل مواجه می‌کند.

بیک‌لیک‌لی یادآور شد: فدراسیون تنها یک سالن در مجموعه ورزشی آزادی دارد که آن هم درگیر مسابقات لیگ برتر آقایان، مسابقات و اردوهای ملی است و تایمی برای مسابقات بانوان نمی‌ماند که برای حل این مشکل، بهتر است فدراسیون و کمیته مسابقات لیگ برتر برای مدت زمان برگزاری مسابقات تا مشخص شدن قهرمان، با مجموعه مدیریتی یک سالن قرارداد ببندند تا سرگردانی برای تیم‌ها به وجود نیاید.

تیم بسکتبال بانوان شهرداری گرگان، در پایان دور مقدماتی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور پس از انجام ۱۰‌ مسابقه به صورت رفت و برگشت اما متمرکز در تهران، با کسب ۶ برد و  چهار باخت و مجموع ۱۶ امتیاز بعد از تیم‌های شیمیدر قم و گروه بهمن تهران در مکان‌ سوم جدول رده‌بندی گروه الف قرار گرفت.

این تیم در اولین مرحله دور پلی‌آف باید به مصاف تیم دوم گروه ب برود.

رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال بانوان باشگاه‌های کشور از ۳۱ شهریور ماه با حضور ۱۱ تیم در ۲ گروه ۶ و پنج تیمی آغاز شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار