رییس اداره استاندارد شرق گلستان گفت: محموله دوغ غیر استاندارد یکی از واحدهای تولیدکننده فراورده‌های لبنی در گنبدکاووس با دستور قضایی دادستان این شهرستان توقیف و انبار مربوطه پلمب شد.

انبار محموله دوغ غیراستاندارد در گنبدکاووس پلمب شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محسن خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فعالیت خط تولید دوغ این واحد تولیدکننده فرآورده‌های لبنی به دلیل وجود برخی تخلفات در راستای اجرای مواد ۱۵ و ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد متوقف شد و انبار آن به همراه چهار هزار بطری پلمب شد تا مدیر مجموعه مجوزهای قانونی را اخذ کند.

وی افزود: محصول تولیدی این واحد با عنوان "دوغ تخمیری گرما ندیده" که با تبلیغات گسترده تجاری در گنبدکاووس به بازار راه یافت، فاقد تاریخ تولید، علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی استاندارد بود.

رییس اداره استاندارد شرق گلستان با اشاره به شناسایی مسیر تولید و توزیع این کالا توسط بازرسان اداره استاندارد، بیان کرد: این فرآورده در چندین مغازه و سوپر مارکت گنبدکاووس به شکل کاملا ابتدایی و در بسته بندی یک و نیم لیتری بزرگ و نیم لیتری کوچک عرضه شده بود.

خسروی اظهارداشت:‌ اقدامات برای برخورد قانونی با تهیه و توزیع کننده این محصول در جریان است.

وی از مردم خواست هنگام خرید دقت کنند که کالاها دارای علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی، شماره پروانه بهداشتی، تاریخ تولید و انقضا و نشانی محل تولید باشند.

نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری گلستان در هفت شهرستان "گنبدکاووس، آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه" واقع در شرق این استان سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار