رضائیان از طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی کشاورزی در شهرستان آزادشهر خبر داد.

صدور سند اراضی کشاورزی گلستان از آزادشهر آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ رضائیان امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای صدور سند مالکیت اجرای قانون حدنگار و طرح کاداستر در استان گلستان اقدام شایسته ای انجام دادیم.

مدیرکل  ثبت و اسناد گلستان ادامه داد:  براساس دستور رئیس سازمان نسبت به صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام می کنیم.

رضائیان بیان کرد:  تثبیت اراضی منابع طبیعی و ملی در استان به اتمام رسیده و صدور مالکیت آن نیز صادر شده است.

وی یادآور شد: یک میلیون و ۲۷۸ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در سطح استان گلستان داشتیم که براساس تعهدات سازمان ثبت یک میلیون و ۲۹۰ هزار هکتار اراضی شامل ۱۰۰ درصد سند مالکیت منابع طبیعی به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: برنامه عملیاتی ما در سال ۱۴۰۰ داریم  تطبیق و مستندسازی اراضی کشاورزی است.

رضاییان افزود: سهمیه که در امسال برای ما در نظر گرفته شده ۱۵ هزار و ۹۵۵ هکتار است که از این مساحت برای  تثبیت و صدور مالکیت اقدام کنیم و لذا یکی از روستاهای شهرستان آزادشهر را به عنوان پایلوت و تبلیغات در این خصوص در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: از شوراها و مردم خواستیم در جلسه حضور پیدا کنند و بتوانیم در خصوص سنددار کردند اراضی کشاورزی با مشارکت مردم اقدام کنیم‌.

رضائیان یکی از مزیت های این اقدام کاهش اختلافات مرزی، پرونده های دادگستری و اختلافات اراضی کشاورزی دانست و گفت:  همچنین کشاورزان می توانند از مزیت رهنی این اراضی نیز بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار