مبصری، رئیس هیات مدیره انجمن ارگانیک گلستان به تمایز بین محصولات ارگانیک و سالم تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت کشاورزی و دامداری گلستان می توان از این بخش برای توسعه محصولات ارگانیک بهره برد.

گلستان ظرفیتی برای توسعه محصولات ارگانیک

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا مبصری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که ماموریت اصلی محصولات ارگانیک حفظ سلامت است، اظهار کرد: در تولید محصولات ارگانیک قرار است آنتی‌بیوتیک و سم را به عنوان تهدید کننده سلامت، کنار بگذاریم.

وی ضمن یادآوری این نکته که محصول سالم کف استانداردها را برای تغذیه بشر دارد، افزود: اما تولید محصول ارگانیک، استانداردهای مجزایی دارد به همین خاطر تولید آن بسیار سخت‌تر از محصول سالم است.

این فعال اقتصادی به استفاده از سموم، آنتی‌بیوتیک ها و نگهدارنده ها در محصولات سالم اشاره کرد و گفت: این روند تولید سلامتی را در دراز مدت تهدید می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن ارگانیک گلستان به تمایز بین محصولات ارگانیک و سالم تاکید کرد و گفت: اگرچه محصولات ارگانیک سالم هستند اما لزوماً محصولات سالم، ارگانیک نیستند.

وی به استفاده از بسته‌های تشویقی برای کشاورزان در توسعه محصولات ارگانیک تاکید کرد و گفت: دولت می‌تواند با طرح کشاورزی قراردادی و ارائه خدمات یارانه دار نظیر آزمایش آب و خاک برای کشاورزان در این بخش انگیزه ایجاد کند.

مبصری همراهی رسانه برای توسعه فرهنگ مصرف، محصولات کشاورزی را موثر ارزیابی کرد و گفت: در کنار این موارد فروش این محصول با رقمی بیش از ۲۰ درصد از قیمت بازار از دیگر سیاست‌های تشویقی توسعه محصولات ارگانیک است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار