ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف احتمالی ارز یارانه‌ای گفت که اثرگذاری این اقدام دولت بر صنعت ساختمان اندک بوده و اصلا محسوس نیست.

اثرگذاری حذف ارز یارانه ای بر بازار مسکن ناچیز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مجوز مجلس به دولت برای حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مشروط به عدم افزایش قیمت و نرخ کالا و خدمات است.

نماینده مردم شهرستان های بندرگز، گمیشان، ترکمن و کردکوی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تنها در صورتی به قوه مجریه اجازه حذف ارز یارانه ای را داده که بتواند با ساز و کارهای اداری و مالی مانع جهش قیمتی شود و این اجازه مشروط است.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن در بازار قابل کتمان نیست و این امر در همه مناطق کشور سیر صعودی دارد.

ایری افزود: ساختار اقتصادی کشور به نحوی است که حذف ارز یارانه‌ای بر اکثر بخش ها به صورت کم یا زیاد اثر می گذارد ولی این اثرگذاری در بخش مسکن حداقلی خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برخی سوداگر در تلاش هستند تا با استفاده از موضوع حذف احتمالی ارز چهار و ۲۰۰ تومانی به مقوله افزایش قیمت در بازار دامن بزنند.

وی تاکید کرد: رویکرد این گروه از سوداگران بازار مسکن برای افزایش قیمت مسکن به بهانه حذف ارز یارانه‌ای غیرمنطقی و غیرکارشناسانه است.

ایری گفت: شاید حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بر برخی پارامترها مانند کرایه و حمل و نقل تاثیر گذار باشد اما بر نرخ سیمان و فولاد تاثیر محسوسی ندارد که بخواهیم قیمت مسکن را افزایش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار