سفر وزیر اطلاعات به گرگان ، وقوع حریق در ۸ خانه روستایی و برداشت توت فرنگی از مزارع رامیان ، صدور حکم متهم جنایت چهار راه میدان گرگان ، تجمع طلاب گلستانی برای حادثه حرم رضوی و صعود گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال از مهمترین اخبارگلستان در هفته گذشته بود .

گلستان در هفته ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب با سفر به گلستان به دیدار آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان  رفت .

وی  که برای تودیع و معارفه مدیر کل جدید اطلاعات گلستان وارد گرگان شده بود در دیدار آیت‌الله نورمفیدی گفت: گلستان دارای منابع طبیعی گسترده و انسان‌های بزرگ، علما و شهدای والامقامی است که همواره برای تقویت وحدت اقوام سرآمد بوده است.

خطیب افزود: دشمن همیشه در تلاش است تا بتواند خدشه‌ای بر این وحدت وارد کند، اما هوشمندی و تدبیر مدیریتی که در گلستان حاکم بود توانست تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن را نقش برآب کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: دشمن به دلیل خصلت ذاتی خود دست از دشمنی بر نخواهد داشت و طبیعی است که بر دشمنی‌های خود بیافزاید و برای ضربه زدن به این نظام تلاش کند.

وزیر اطلاعات به حادثه تروریستی در صحن رضوی اشاره کرد و افزود: دشمن با ایجاد فضای رسانه‌ای تفرقه آمیز همواره در تلاش است که به وحدت آسیب بزند، اما مردم نشان دادند که با بصیرت و هوشمندی، نسبت به نظام امید و اعتماد کامل دارند و این اعتماد و امید توانسته نظام و مردم را در صحنه نگه دارد.

در پایان سفر یکروزه وزیر اطلاعات مدیرکل جدید اطلاعات استان گلستان معرفی و از خدمات مدیرکل پیشین قدردانی شد.

 برداشت توت فرنگی به عنوان نخستین میوه بهارانه گلستان از ۸۵۰ هکتار مزارع شهرستان رامیان آغاز شد و در حال عرضه به بازار است.

مدیر جهاد کشاورزی رامیان گفت:سطح کشت توت فرنگی در گلستان را ۹۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت: ۸۵۰ هکتار از اراضی به دلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی و رطوبت کافی مربوط به رامیان و بقیه متعلق به روستاهای همجوار است.

منصور عجمی افزود: کشاورزان رامیان در ماه‌های مهر و آبان توت فرنگی را در مزارع خود کشت کرده و از اواخر فروردین با رسیدن به رشد کافی برداشت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی رامیان پیش بینی کرد: کشاورزان امسال ۹ هزار تن توت فرنگی از ارقام "کاماروسا، سابرینا و سلوا" را از مزارع خود برداشت کنند که ۱۵ درصد بیشتر از پارسال است.

طلاب و روحانیون گلستانی با تجمع در مدرسه علمیه امام جعفر صاق (ع) شهر گرگان اقدام تروریستی یکی از ایادی تکفیری در به شهادت رساندن طلاب جهادی در حرم مطهر رضوی را محکوم با  سردادن شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل خواستار محاکمه هرچه سریعتر و اشد مجازات برای عاملان این حرکت تروریستی شدند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در این تجمع با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار با ایران و اسلام ناب محمدی گفت: مردم آگاهانه‌تر از همیشه مسائل را رصد می‌کنند و میدانند حرکاتی همچون به شهادت رساندن ۲ طلبه در حرم امن رضوی در راستای ایجاد تفرقه در کشور است.

حجت الاسلام عباس گرزین اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی پس از ناکامی در اجرای نقشه های خود در زمینه های مختلف به تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و انحراف در حرکت جهادی و انقلابی جبهه مقاومت اسلامی روی آوردند.

 تیم بسکتبال شهرداری گرگان با کسب سومین پیروزی در مقابل شیمیدر قم برای دومین سال متوالی راهی فینال لیگ‌ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور شد.

 در این‌ مسابقه که پنجشنبه شب در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به قضاوت رضا جوادی به عنوان سرداور به همراه محمد دوست و روزبه کلاهدوز به عنوان داوران اول و دوم برگزار شد، تیم شهرداری گرگان با نتیجه ۸۴ بر ۸۲ به پیروزی رسید تا با کسب سه برد و یک‌ باخت به فینال این فصل برسد.

محمد زمان گلدسته شاعر ملی آئین های مذهبی گلستانی  به علت تصادف و سوختگی ناشی از آن  در سن ۴۷ سالگی درگذشت.

مرحوم گلدسته در آخرین روز شهریور  ۱۳۵۴ در شهرستان گرگان به‌دنیا آمد که به علت تصادف و آتش سوزی ماشین در جاده بین رودهن و بومهن در سن ۴۷سالگی درگذشت.
گلدسته از شاعرانی مذهبی ملی اهل بیت و از شاگردان محمدرضا آقاسی بوده که از سنین کودکی به سرودن شعر و به ویژه  در وصف امام حسین (ع) پرداخته و در جشنواره‌های مختلف جوایز گوناگونی از جمله جایزه ادبی محتشم کاشانی را دریافت کرده است و دو مجموعه شعر با عنوان‌های «گل صد برگ»، «روح و ریحان» و مجموعه سی‌دی تصویری «چاووش» همچنین آلبوم موسیقی عاشورایی‌ با نام «شاه و گدا» از آثار اوست.

رییس کل دادگستری گلستان به دستگاه های متولی برای حدنگاری و تعیین تکلیف اراضی ملی در بافت‌های روستایی استان یک ماه فرصت داد تا اقدام لازم برای جلوگیری از تجاوز به این زمین ها را انجام دهند.

حیدر آسیابی افزود:  ادارات کل بنیاد مسکن، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک استان مکلفند در این فرصت تعیین شده  برای تثبیت مالکیت این زمین ها به نام دولت اقدام کنند و نتیجه را به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال در دادگستری استان گزارش دهند.

وی گفت: املاک ملی و منابع طبیعی واقع در حریم و بافت روستاهای گلستان که به بنیاد مسکن تحویل داده شده‌اند هنوز حدنگاری نشده و این مشکل بستر را برای دست اندازی و تجاوز به این زمین ها در روستاهای استان فراهم کرده است.

براثر اتصال برق یکی از واحدهای مسکونی روستای ارازگل از توابع شهرستان رامیان و وقوع حریق در آن، هفت واحد مسکونی همجوار نیز دچار آتش سوزی و خسارت شدند.

این حادثه حوالی صبح ۵شنبه رخ داد که به سبب گلی، چوبی و شیروانی بودن سقف بیشتر خانه‌های آسیب دیده خسارات زیادی به این هشت واحد مسکونی وارد شد.

این حادثه تلفات جانی و مصدوم نداشت اما تعدادی از واحدهای مسکونی تخریب و لوازم و وسائل خانگی آنها طعمه حریق شد.

تیم هایی از هلال احمر و آتش نشانی در محل حاضر بوده و به امداد رسانی و اطفای حریق مشغول هستند.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: حکم قصاص ضارب چهار راه میدان گرگان که مرداد سال گذشته علاوه بر قتل یک جوان، ۱۱ نفر را در یکی از خیابان‌های این شهر با ضربات چاقو زخمی کرده بود صادر شد.

حیدر آسیابی اظهار داشت: رسیدگی به پرونده این حادثه به صورت ویژه در دادسرای گرگان آغاز شد و پس از تکمیل تحقیقات و اعلام نظر پزشکی قانونی مبنی بر سلامت روانی متهم، کیفرخواست صادر و پرونده در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی شد.

وی افزود: به درخواست اولیای دم دادگاه حکم قصاص این فرد را صادر کرد که با اعتراض متهم پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: علاوه بر آن، کیفرخواست پرونده ۹ نفر از مصدومان این پرونده برای تعیین دیه به دادگاه کیفری ۲ فرستاده شد.

حیدر آسیابی افزود: پرونده یکی از مصدومان این حادثه هم به علت تمام نشدن طول درمان در مرحله دادسراست.

رییس پلیس امنیت اقتصادی گلستان گفت: سال گذشته ۴۳۴ هزار و ۱۹۸ کیلوگرم انواع چوب قاچاق در استان کشف شد که سود سرشار حاصل از فروش چوب قاچاق، تناسب نداشتن مجازات با جرم و نبود نظارت کافی در بهره‌برداری از جنگل‌، از جمله عوامل تقویت‌کننده این جرم است.

سرهنگ عباسعلی پهلوانی‌نسب در نشست خبری اظهارداشت: کاهش واردات چوب و تامین نشدن مواد اولیه فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های چوب‌بری، بستر قاچاق چوب را در گلستان فراهم کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار