فروش اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از فردا ۲۸ فروردین آغاز می‌شود.

فروش اینترنتی کتاب‌های درسی از فردا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های اول، هفتم و دهم، از ۲۸ فروردین می‌توانند با مراجعه به سامانه IRTEXTBOOK.IR و درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه، کتاب‌های درسی سال آینده خود را خریداری کنند.

محمد علوی تبار افزود: فروش اینترنتی کتاب‌های پایه‌های اول، هفتم و دهم از ۵ تیر آغاز می‌شود.

علوی تبار گفت: فروش کتاب‌های پایه‌های اول، هفتم و دهم تا ۱۱ شهریور ادامه دارد، اما دانش آموزان سایر پایه‌های تحصیلی تا ۲۱ خرداد برای خرید کتاب درسی فرصت دارند.

وی از دانش آموزان خواست در بازه زمانی اعلام شده به خرید کتاب‌های درسی خود اقدام کنند در غیر این صورت سال تحصیلی آینده بدون کتاب درسی خواهند ماند.

وی گفت: کتاب‌های درسی برای دانش آموزانی که با تاخیر ثبت نام کنند چاپ نمی‌شود و این دسته از دانش آموزان با مشکل تهیه کتاب درسی مواجه خواهند شد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزانی که بعد از خرید کتاب‌های درسی ناچار به جابجایی و تغییر مدرسه خود می‌شوند می‌توانند از ۱۲ تیر وارد سامانه شوند و مدرسه جدید خود را اعلام کنند.

علوی تبار افزود: قیمت کتاب‌های درسی امسال نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۲۲ درصد افزایش دارد و خرید کتاب‌ها فقط از درگاه بانکی سامانه انجام خواهد شد وکتاب‌های دانش آموزان مناطق محروم به صورت نیم بها و یا رایگان خواهد بود.

مدارس کتاب‌ها را چهاردهم شهریور ماه در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار