حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: وظیفه مهم و اساسی علمای شیعه و سنی در شرایط کنونی ورود به میدان جهاد تبیین است.

جهاد تبیین وظیفه امروز علمای شیعه و سنی است/ باید در جامعه امیدآفرینی کنیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، نشست صمیمانه مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی کشور با علمای اهل سنت با موضوع هم فکری در تبلیغ و تبیین و محکومیت جنایات عناصر تکفیری در مشهدمقدس و گنبدکاووس با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام تبلیغات اسلامی کشور و حجت‌الاسلام سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب این سازمان و مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «روح‌الله حریزاوی» در این نشست که تحت عنوان «امید به خدا» برگزار شد، بر امر مهم و مقدس جهاد تبیین اشاره و اظهار کرد: جهاد تبیین وظیفه امروز همه علمای شیعه و سنی است.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جهاد تبیین امری برگرفته از قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: اگر همانطور که در قرآن بیان شده و پیامبر اکرم (ص) فرمودند جهاد تبیین را درست انجام دهیم آن وقت است که در جامعه امید ایجاد خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که علمای اهل سنت و اهل تشیع باید به آن ورود جدی داشته باشند تبیین سبک زندگی صحیح نبوی و علوی است.

 

حجت‌الاسلام حریزاوی گفت: در عین حال علما و روحانیون شیعه و سنی باید در خط مقدم مقابله با آسیب‌های اجتماعی حضور داشته باشند؛ با جریان تکفیر مبارزه کنند و حرف حق را صریح و روشن بیان کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدتقی سیفیایی، مدیرکل فرق و ادیان سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: در حوزه تبلیغ دینی با چالش‌ها، مشکلات و برخی آسیب‌ها مواجه هستیم که باید برای رفع آنها برنامه داشته باشیم ضمن اینکه مسائل امیدبخشی هم وجود دارد که باید آنها را تقویت کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار