میرقاسم پور با اشاره به اعزام زائران زیر ۶۵ سال به حج، گفت: در سال ۹۹، دو هزار و ۸۵۰ نفر از گسلتان برای حج تمتع ثبت نام کرده بودند که از این تعدا دو هزار و ۱۰۰ نفر زیر ۶۵ سال هستند.

اعزام زائران زیر ۶۵ سال به حج/ ۲۱۰۰ زائر ثبت نامی گلستان زیر ۶۵ سال هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس اعلام رسمی وزارت حج و عمره عربستان، 39 هزار و 650 نفر سهیمه اعزام حج به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: با توجه به شرایط کرونایی و اعلام کشور عربستان، امسال یک میلیون زائر از سراسر کشور به حج اعزام می شوند.

 

وی با بیان اینکه ثبت نامی های حج کشور 86 هزار نفر در دو سال گذشته بوده است، گفت: بر اساس سهمیه اختصاص داده شده از سوی عربستان، امسال 39 هزار و 650 زائر از کشور به حج اعزام می شوند.

 

میرقاسم پور با اشاره به شرایط اعلام شده پذیرش زائران حج تمتع از سوی کشور عربستان، افزود: داشتن سن زیر 65سال زائر، تزریق سه دوز واکسیناسیون کرونا و داشتن تست منفی کرونا 72 ساعت قبل از اعزام از شروط اعزام زائران به حج امسال است.

 

وی با بیان اینکه این زائران از بین متقاضیان ثبت نام شده در سال 99 اعزام می شوند، گفت: تعداد ثبت نامی های حج تمتع گلستان در سال 99، دو هزار و 850 نفر بودند که از این تعدا دو هزار و 100 نفر زیر 65 سال هستند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان ادامه داد: اولویت اعزام زائران به حج تمتع، اعزام زائران زیر 65 ساله است و از زائران می خواهیم واکسن شان را تکمیل کنند.

 

وی اظهارداشت: قبل از اعلام سهمیه استان ها، از مدیران کاروان های حج خواسته شده تا نسبت به کامل کردن واکسیناسیون زائران اقدام کنند تا در روند اعزام مشکلی برای آنان پیش نیاید.

 

میرقاسم پور گفت: داشتن گذرنامه با 6 ماه اعتبار از زمان اعزام از شرایط دیگر اعزام زائر به حج است.

 

وی با اشاره به پرداختی هزینه های زائران حج، افزود: 98 درصد زائران گلستانی قسط اول و دوم هزینه سفر حج را پرداخت کرده بودند و با اعلام سهمیه استان برای حج امسال، شرایط واریزی برای زائران اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار