سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان از صادرات ۵۳.۶ میلیون دلاری استان گلستان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در سال گذشته خبر داد.

۵۳.۶ میلیون دلار کالا از گلستان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، درویش علی حسن زاده صبح امروز در  جلسه کمیته پایش تجارت خارجی استان گلستان اظهار داشت: میزان صادرات  استان در سال گذشته 186 میلیون دلار بود که به 33 کشور هدف صادراتی انجام شد.

وی افزود: 53.6 میلیون دلار از کل صادرات استان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا انجام شده که رشدی 100 درصدی داشته است.

به گفته حسن زاده صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا از نظر وزنی نیز با رشدی 67 درصدی به 62000 تن رسیده و این نشاندهنده اهمیت بالای این کشورها برای توسعه روابط تجاری استان گلستان است و امیدواریم در سال جاری ایران به عضویت دائمی این اتحادیه درآید.

حسن زاده همچنین گفت: قزاقستان، عراق، ترکمنستان، افغانستان و بلغارستان مهمترین بازارهای هدف صادراتی استان در سال 1400 بوده اند که قزاقستان برای نخستین بار در رتبه اول کشورهای هدف صادراتی استان قرار گرفته است.

سرپرست اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: جای بسی خرسندی است که کشور اروپایی بلغارستان در جمع پنج مقصد عمده صادراتی استان قرار گرفته است و این نشان می‌دهد که اگر واحدهای تولیدی ما محصولات باکیفیت تری تولید کنند می‌توانند به جمع صادرکنندگان استان بپیوندند و کشورهای هدف استان نیز توسعه یابد که برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که بخشی از کالاهایی که از محل گمرکات استان صادر می شود محصولات تولیدی استان نیستند و عمده صادرات ما به قزاقستان نیز شامل میوه و تره بار است گفت: حضور تجار و بازرگانان استان در نمایشگاه‌های کشورهای هدف صادراتی و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری می تواند به توسعه روابط تجاری و افزایش میزان صادرات استان کمک شایانی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار