رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: جهاد تبیینی بیان مظلومیت مسلمانان فلسطینی در روز جهانی قدس با هر امکان تبلیغی و تشویقی ضروری است.

جهاد تبیینی برای بیان مظلومیت فلسطین در روز قدس ضروری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام احمدرضا احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یکی از پدیده های سیاسی انقلاب اسلامی، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس از سوی امام راحل به منظور حمایت جهان اسلام از مردم مظلوم فلسطین است تا مردم آزادیخواه جهان با حضور فیزیکی در راهپیمایی این روز با هدف پشتیبانی  از قیام بیش از هفتاد ساله مردم مسلمان فلسطین، خشم و انزجار خود را از از رژیم صهیونیستی و آمریکا فریاد بزنند.

وی افزود: بیش از هفتاد سال مردم فلسطین برای آرمان ها و اهداف بلند دینی، مذهبی و رهایی سرزمینشان از دست صهیونیست ها مقاومت می کنند و جهان اسلام و برخی کشورهای آزادیخواه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان جبهه مقاومت را حمایت می کنند.

وی با اشاره به هماهنگی های برنامه ریزی روز قدس بر مبنای دو محور مراسم و جهاد تبیینی آن  بیان کرد: پس از گذشت بیش از ۲ سال از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های که فرصت برگزاری بسیاری از برنامه‌های جمعی را با ممنوعیت مواجه کرد، امسال راهپیمایی روز جهانی قدس در استان گلستان به صورت حضوری و با محوریت جهاد تبیینی برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ۵۰ نقطه استان گلستان با حضور گسترده  مردم پیش بینی شده است.

 حجت الاسلام احمدی اظهارداشت: راهپیمایی حضوری روز جهانی قدس در مرکز استان روز جمعه به مقصد مصلی نماز جمعه این شهر با سخنرانی حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اجرای برنامه های دیگر خواهد بود.

وی افزود: جهاد تبیین، روشنگری و بیان محورهای روز جهانی قدس باید مقدمات آن و حضور در راهپیمایی سلامت محور، فاخر و باشکوه توسط کارشناسان دستگاه ها و نهاد های مختلفی از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و دانشگاه ها آماده شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر و با شرایطی  که رژیم غاصب صهیونیستی جنایت خود را در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسانده، لازم است این راهپیمایی هرچه با شکوه‌تر انجام و وحدت و انسجام امت اسلامی به جهانیان نشان داده شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امروز مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان با حمایت مادی و معنوی از جبهه مقاومت مردم مظلوم فلسطین به یقین پیروزی و نصرت مبارزان و جهادگران این میدان را رقم می زنند.

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: کمک به ملت فلسطین برای نجات از تسلط اسرائیل و آزادی قدس تنها در گرو اتحاد و یکدلی مسلمانان و امت اسلام است و برای این مهم در بسترهای مجازی و در کانال های مختلف در راستای اهداف و سیاست های راهبردی تبلیغ و تشویق به جهاد تبیینی روز جهانی قدس و شرکت در راهپیمایی روز جمعه شود.

به گزارش ایرنا، استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که در ۳۳ نقطه شهری و یک هزار و ۵۰ روستا مستقرند.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ شمسی آن را روز رسمی برای حمایت از مردم فلسطین تعیین کرد و  آن را روز حیات اسلام نامیدند و از مسلمانان جهان خواست برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران جهان مواجه شد و امروز علاوه بر ایران در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می شود که با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار