مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۷۰ هکتار از اراضی و مراتع استان خبرداد.

مبارزه با آفت ملخ مراکشی در ۱۷۰ هکتار از اراضی و مراتع گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیانوش حق نما گفت: تاریخ یک فروردین امسال اولین مورد از آفت ملخ مراکشی دراستان رویت شد و در حال حاضر دو شهرستان مراوه تپه با ۱۴۰ هکتار و آزادشهر با ۳۰ هکتار درگیر مبارزه با این آفت هستند.

حق نما گفت: ردیابی این آفت در شهرستان‌های گرگان، گمیشان، آق قلا، رامیان، گنبدکاووس، کلاله و مینودشت در سطح ۴۴ هزار و ۷۴۵ هکتار از اراضی ادامه دارد.

او می‌گوید: تاکنون در سایر شهرستان‌ها نظیر بندرگز، کردکوی، ترکمن، علی آباد، گالیکش موردی از این آفت مشاهده نشده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: همه ساله برای مبارزه با آفت ملخ مراکشی، ایتالیایی و شکم بادمجانی عملیات ردیابی در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع استان انجام و بعد از شناسایی کانون‌ها عملیات سمپاشی انجام می‌شود.

حق نما گفت: احتمال دارد علت اینکه تاکنون در ردیابی‌ها آمار ملخ مراکشی بالا نشان داده نشده است، تامین نشدن رطوبت و بارندگی موثر باشد.

او می‌گوید: احتمال اینکه با بارندگی موثر و تامین رطوبت در هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ روز آینده ظهور حداکثری ملخ در مراتع شمالی استان را شاهد باشیم، زیاد است.

حق نما گفت: برای مبارزه شیمیایی با این آفت از سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور استفاده می‌شود و با ورود اولین دسته پرنده سارگلوقرمز به استان امکان مبارزه بیولوژیک هم با این آفت فراهم شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار