رئیس جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اجرای آبیاری نوین در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی گلستان در اولویت بوده و تاکنون در ۸۰ هزار هکتار از آن اجرا شده است.

۸۰ هزار هکتار از اراضی گلستان به سیستم آبیاری نوین مجهز شد

به گزارش گلستان 24، مختار مهاجر شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی بوده و این اراضی قابلیت اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: اجرای آبیاری نوین در ۱۸۰ هزار هکتار از این اراضی در اولویت بوده و تاکنون ۸۰ هزار هکتار از آن اجرا شده که ۷۲ هزار هکتار تحت فشار و هشت هزار هکتار کم فشار است.

وی ادامه داد: در سال جاری اجرای سیستم نوین آبیاری نوین در ۱۲ هزار هکتار را در دست اجرا داریم و با توجه به تنگناهایی که وجود دارد از جمله خشکسالی های ممتد استقبال خوبی از سوی کشاورزان شده اما کمبود اعتبار از چالش های مهم ما است.

مهاجر با بیان اینکه بیش از یک سوم اراضی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار تجهیز شده اند، گفت: ۲۰ شرکت بومی در استان اجرای طرح های آبیاری نوین را برعهده دارند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: کار زهکشی ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به اتمام رسیده و در حال حاضر کار ساخت ابنیه در حال انجام است و مابقی آن تا ۱۳۰ هزار هکتار تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری کرد اگر منابع زهکشی تامین شود تا دو سال آینده در این اراضی افزایش محصول خوبی را شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار