دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: باید توجه جدی به وضعیت جامعه کارگری در استان شود و نگاه ویژه به کارگران خدمات آنان را بیشتر می کند.

لزوم توجه جدی به وضعیت جامعه کارگری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلام رضا طالبا در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در هفته کار و کارگر قرار داریم و در این هفته برنامه های شامل فرهنگی، مسابقات ورزشی، عطرافشانی قبورشهدا، یادواره شهدای کارگر، بازدیدازکارخانجات، بازدید از واحدهای تولیدی درسطح استان و...انجام می گیرد.

وی ادامه داد: دیدار با مدیران کل مرتبط باجامعه کارگری، دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کارگران در واحدهای کارگری، برگزاری مراسم روزجهانی کارگر در یازدهم اردبیهشت و.... از دیگر برنامه های که در هفته کار وکارگر برگزار خواهد شد.

 طالبا بیان کرد: کارگران اگر امنیت شغلی داشته باشد با آسودگی خاطر  توان خود را در مسیر کار و تلاش قرارمی دهند وکارگران از جمله اقشار زحمتکش و فعال جامعه هستند که تلاش های خستگی ناپذیری را صورت داده اند و در مسیر توسعه اقتصادی کشور اثرگذاری بسیاری دارند.

وی تصریح کرد:  با حذف ارز ترجیحی تورم ایجاد می شود و زندگی حقوق بگیران مخصوصاً کارگران و بازنشستگان را سخت تر خواهد شد وافزایش دستمزد کارگر در سال جاری بر اساس تورم سال گذشته محاسبه شده است و این با ماده ۴۱ قانون کار همخوانی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر و باتوجه به شرایط اقتصادی جامعه وجود دارد راه نجات سفره‌کارگران و پوشاندن فاصله‌ی موجود بین دستمزدها و سبد معیشت، اعطای یارانه‌های غیرنقدی و کالایی از طریق تعاونی‌ها، به کارگران است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار