رئیس کل دادگستری گلستان از ایجاد ساز و کار تازه برای استفاده از ظرفیت صلح یاران به منظور حل و فصل اختلافات مردم پیش از قضایی شدن آن‌ها خبر داد.

استفاده از ظرفیت «صلح یاران» برای حل اختلافات پیش از تشکیل پرونده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران، حیدر آسیابی گفت: در قالب این طرح ریش سفیدان و افراد معتمد هر منطقه شناسایی و در قالب صلح یاران، پیش از این که اختلافات در محاکم و یا حتی شورای حل اختلاف مطرح شود برای دعوت طرفین به سازش پادرمیانی می‌کنند.

آسیابی می‌گوید: مصالحه در دعاوی به اختلافات پایان می‌دهد اما در برخی پرونده‌هایی که منتهی به صدورحکم می‌شود با وجود اجرای حکم، همچنان اختلاف طرفین پابرجا می‌ماند و در مواردی سبب تشکیل پرونده‌های جدید می‌شود.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: در صلح و سازش پرونده جزو پنج استان پیشرو کشور هستیم و با ظرفیت و توانمندی‌هایی که در شورای حل اختلاف استان وجود دارد امیدواریم امسال در رده‌های اول تا سوم قرار بگیریم.

آسیابی از تشکیل کارگروه ویژه برای کمک به مصالحه در پرونده‌های مربوط به محکومان قصاص هم خبر داد و گفت: گروهی از علما، بزرگان اقوام، صلح یاران و افراد خوشنام برای تحقق اهداف این کارگروه، کمک می‌کنند.

امروز ۲۲ عضو جدید شورای حل اختلاف پس از مراسم تحلیف رسما تلاش خود برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها آغاز کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار