دبیر فدراسیون بوکس گفت: رسانه‌ای نشدن این رشته از جمله مشکلات اصلی اکنون ماست که با رایزنی‌های صورت گرفته تا حدی مطلوب شده اما ایده‌آل نیست.

دبیر فدراسیون: رسانه‌ای نشدن مشکلات اصلی رشته بوکس است

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمد ترمیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مشکل سبب شد تا حدودی حامیان مالی میل و رغبت زیادی به سرمایه‌گذاری در این رشته نداشته باشند اما بدون شک بوکس از رشته‌های المپیکی و مدال‌آوری است که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.

وی بیان کرد: مشکلات مالی و  اقتصادی فقط مخصوص بوکس نیست و با توجه به شرایط اقتصادی موجود در جامعه هر ورزشی از این مساله آزار و آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان دقیق برآورد هزینه در مجموعه فدراسیون را داشت زیرا  هرچقدر برآورد مالی شود، می‌توان برنامه‌ریزی و پیشرفته بیشتری کرد اما انتظار داریم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان با توجه به المپیکی بودن و مدال‌آور بودن این رشته توجه ویژه به بوکس داشته باشند.

دبیر فدراسیون‌ بوکس در خصوص استعدادیابی در این رشته یادآور شد: هیچ‌ وقت نمی‌توان زحمات دانیال شه‌بخش قهرمان این رشته ورزشی در سیستان و بلوچستان و مربیان تیم‌ ملی را نادیده گرفت اما بدون شک‌ باید چندین شه‌بخش از سراسر کشور داشته باشیم.

ترمیمی افزود: با توجه به استعدادی که در اقصی نقاط کشور در این رشته وجود دارد، کمیته استعدادیابی با مسوولیت سرمربی تیم‌ ملی نونهالان فعال شد و هدف‌گذاری ما استعدادیابی در مدارس است.

وی ادامه داد: اگر در این هدف‌گذاری موفق باشیم بدون شک‌ فرهنگ بوکس وارد خانواده و دیدگاه والدین و جامعه نسبت به بوکس به عنوان یک‌ رشته خشن  عوض خواهد شد.

دبیر فدراسیون بوکس یادآور شد: بوکس در بسیاری از کشورهای دنیا جزو ورزش اول آنهاست و حتی در مسابقات جهانی شاهدیم که در یک‌ رشته ۳۰ کشور حضور دارند اما در بوکس ۱۰۰ رشته در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کنند.

ترمیمی در خصوص رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تصریح کرد: برای آمادگی بیشتر تیم‌ ملی، یک اردوی مشترک ۱۰ روزه در ایام نوروز با کشور ازبکستان برگزار کردیم که اثرات بسیار مثبتی در جهت آمادگی تیم ملی داشت.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا اردوهای دیگری را با کشورهای عراق و هندوستان برگزار کنیم تا سطح آمادکی ورزشکاران ملی‌پوش افزایش یابد.

وی اظهارداشت: بنا بود رقابت‌های قهرمانی آسیا در خرداد ماه برگزار شود که با اعلام کنفدراسیون آسیایی به آبان ماه موکول شد.

دبیر فدراسیون بوکس گفت: البته قرار است رقابت‌های جوانان جهان در شهریور و قهرمانی نونهالان آسیا در مرداد ماه برگزار شود که اردوهای تیم‌های ملی این رده‌های سنی در حال تداوم است.

ترمیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: با مروری به گذشته مشخص می‌شود در چهار سال گذشته با حضور رییس فعلی با توجه به مشکلات اقتصادی و مشکلات بیماری کرونا نتایج خوبی گرفتیم.

وی تاکید کرد: اتفاقاتی که در بوکس ایران رخ نداده بود امروز شاهد آن هستیم که از جمله می‌توان به مدال طلای دانیال شه‌بخش در جهان و اتفاقاتی که سالها از آن می‌گذشت مانند مدال نقره آسیایی دانیال شه‌بخش و میثم قشلاقی و حتی مدال طلای هیبرد اسلامی هم می توان اشاره کرد.

دبیر فدراسیون‌ بوکس یادآور شد: برای اولین بار در آسیا بوکس ایران صاحب طلای جوانان شد که یکی از بزرگترین اتفاقاتی بود رقم خورد و حتی برای اولین بار در تاریخ این رشته در ایران، بوکس کشورمان صاحب کرسی در هیات رییسه آسیا شد.

ترمیمی افزود: این موارد تاثیرگذار است و نمی‌توان گفت بوکس افول کرده، این‌ها جزو پیشرفت بوکس است و برنامه‌ریزی‌های بهتری داریم در چهار سال آینده  با ادامه رییس قبلی نتایج بهتری کسب کنیم.

وی در خصوص سطح‌بندی و فعاایت استان‌ها تصریح کرد: از آنجایی که بوکس در همه‌ جای کشور است مانند استان دانیال‌ شه‌بخش و دورترین نقطه آن استان یا کُردهای کرمانچ خراسان شمالی که از دورترین‌ نقطه آن میثم قشلاقی درخشید، نمی‌توان‌ سطح‌بندی خاصی داشت اما استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و رضوی، مازندران، کردستان و فارس از وضعیت خوبی برخوردارند.

ترمیمی که اهالی گلستان هست، افزود: در نشست آینده روسای هیات‌های استانی در خرداد ماه تاکید خواهیم داشت که برای رشد و توسعه و حرکت رو به جلو این رشته، باید سایر استان‌ها تحرک بیشتری داشته باشند.

در استان ۲ میلیون نفری گلستان ۲۵ هزار ورزشکار سازماندهی شده فعالیت دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار