استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت جایگاه عشایر اظهار کرد: بیش از 66 درصد عشایر استان در شهرستان مراوه تپه حاضر هستند و با توجه به مطالبه آنان ، میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد.

میدان دام در شهرستان مراوه تپه احداث خواهد شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان دکتر علی محمد زنگانه امروز دوشنبه 8 فروردین 1401 با حضور در شهرستان مراوه تپه ، با عشایر استان دیدار و ضمن تبریک سال نو به آنان و تقدیر از زحمات و خدمات آنها تصریح کرد: عشایر استان حدود یک درصد جمعیت گلستان را تشکیل می دهند اما بیش از 25 درصد نیازهای دامی و لبنی استان را تامین می کنند و به معنای واقعی جامعه ای مولد هستند.

وی افزود: عشایر استان بیش از 900 هزار دام سنگین و سبک را در اختیار دارند و ایجاد میدان دام در شهرستان مراوه تپه مطالبه به حق آنان است که معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری بصورت ویژه این موضوع را پیگیری می کند.

استاندار گلستان یادآور شد: مقرر گردیده تا دوره بعد حضور عشایر در استان که در مهر ماه خواهد بود مشکلات شبکه انتقال آب آنان مرتفع شود.

دکتر زنگانه در خصوص مشکلات برق عشایر گفت: 300 پنل خورشیدی به عشایر تحویل شده که هر پنل نیاز های یک خانواده را پاسخگویی می کند و مقرر گردیده البته 150 پنل دیگر نیز به آنان تحویل شود و تلاش داریم با همکاری شرکت توزیع نیروی برق ، این تعداد را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با همکاری بانک کشاورزی استان مقرر گردید ، عشایر برای دریافت تسهیلات بصورت زنجیره ای یکدیگر را ضمانت کنند تا مشکل وثیقه آنان مرتفع شود.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: برخی موضوعات عشایر بین استانی است که مقرر شد در جلسه ای مشترک با استانداران استان های مرتبط به میزبانی گلستان مسائل مطرح و مرتفع شود.

دکتر زنگانه گفت: دام کارت عشایر به مبلغ 50 میلیون تومان شارژ می شود تا آنها نیازهای خود را مرتفع کنند و ما قدردان زحمات و تلاش های آنان در راستای سلامت غذایی مردم هستیم.

استاندار گلستان همچنین با حضور در آرامگاه شاعر شهیر ترکمن ، مختومقلی فراغی به مقام شامخ ایشان ادای احترام کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار