با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین گرگانی و درخواستهای متعدد شهروندان گرگانی نام راه اهن گرگان مجددا بازگشت و بزودی نام اترک از تابلو حذف می شود.

نام گرگان مجددا به راه آهن بازگشت

به گزارش گلستان 24 به نقل از گلستان ما

هفته های گذشته بود که ناگهان تابلوی ورودی راه آهن گرگان تغییر و نام اترک روی آن دیده شد.

 در پی این تغییر نام موج انتقادات از سوی مردم گرگان ، شخصیتها و نمایندگان مجلس صورت گرفت و حتی کار به نهاد ریاست جمهوری کشید.

عیسی امامی نماینده مردم گرگان نیز طی مصاحبه ای این کار را محکوم کرد و خواستار بازگشت نام گرگان به راه آهن شد .

حسین ربعی رئیس شورای شهر گرگان و سایر اعضای شورا نیز واکنش های تندی به این قضیه نشان دادند که اصلا نام اترک از کجا آمده و چه سنخیتی با گلستان و گرگان دارد.

در همین حال شنیده شده مقامات سابق دولت اصلاحات  در دولت جدید که گرگانی هستند فشارهای زیادی به نهاد ریاست جمهوری و وزارت راه آوردند تا هر چه زودتر این مصوبه کنسل و نام گرگان یا گلستان بر روی راه آهن نصب شود.

گویا انتخاب نام اترک به دلیل حضور ” آنه محمد کوسه غراوی” که عضو هیئت مدیره راه اهن آیران می باشد و اصالتا از تراکمه شرق استان گلستان می باشد و رابطه خوبی هم با وزیر راه و شهرسازی دارد صورت گرفته است.

کوسه غراوی از سال 63 تا سال 67 نماینده مردم ترکمن صحرا و گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی بوده و از سال 90 تا 91 نیز مدیر پروژه راه آهن گرگان اینچه برون را به عهده داشته است.

در همین حال شب گذشته عنوان شد که با پیگیری های صورت گرفته نام گرگان مجددا به راه آهن برگشته و بزودی تابلو نوشته شده اترک اصلاح خواهد شد.

امیدواریم قبل از سفر ریاست محترم جمهور به استان گلستان این کار انجام شود .

ارسال نظر

آخرین اخبار