دختر نوجوان آزادشهری یکی از برگزیدگان سومین جشنواره کشوری کتاب‌خانه‌های خانگی و مجتمع‌های مسکونی شد.

دختر نوجوان آزادشهری برگزیده جشنواره کشوری کتابخانه‌های خانگی شد

به گزارش گلستان 24:

دختر نوجوان آزادشهری یکی از برگزیدگان سومین جشنواره کشوری کتاب‌خانه‌های خانگی و مجتمع‌های مسکونی شد.

به گزارش تیتر آزاد، مراسم اختتامیه سومین جشنواره کتابخانه های خانگی و مجتمع های مسکونی اول آذرماه در ایوان شمس برگزار شد و با معرفی ۱۰ برگزیده موسس کتابخانه خانگی در شهرها و روستاهای مختلف کشور به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است: برگزیدگان از میان ۵۶ کتابخانه‌های که در جشنواره شرکت کرده و ۲۰ کتابخانه‌ای که به مرحله دوم داوری راه پیدا کرده بودند انتخاب شدند.

از نکات قابل توجه در این جشنواره میتوان به برگزیده شدن کتابخانه خانم عارفه صفری، دختر ۱۴ ساله آزادشهری عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان و از اهالی روستای رودبار که با استفاده از طرحی ابتکاری و تاسیس کتابخانه ای کوچک در منزل خود ، فضایی را برای استفاده کودکان و نوجوانان آن روستا از کتابخانه و کتاب های خود فراهم کرده است، اشاره کرد.

چند ماه پیش مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و مدیر این کانون در شهرستان آزادشهر از این کتابخانه بازدید بعمل آوردند و در دونوبت حدود ۱۰۰ جلد کتاب به این کتابخانه اهدا کردند.

اما …

چندی پیش طی گفتگو خبرنگار تیتر آزاد با این خانم تحت عنوان “ دختر ۱۴ ساله آزادشهری که موسس کتابخانه ی خانگی است”  ، آرزوی این دختر نوجوان این بود که« امیدوارم مسئولین این صحبتهای مرا بشنود و فضایی مناسب در این روستا ساخته شود تا در این روستای دورافتاده این کتابخانه کوچک به همراه فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی آن، اوقات فراغت خوبی را برای بچه های این روستا بسازد» ، ولی این آرزوی او تا کنون تحققی پیدا نکرده است و علی رغم پیگیری خبرنگار تیتر آزاد در سطح شهرستان، قول های از سوی مسئولین مربوطه در شهرستان و حتی مسئولین استانی برای کمک به کتابخانه و حتی تقدیر از این دختر نوجوان داده شد ولی به هیچ کدام از این قول ها جامع عمل پوشانیده نشده و تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

با توجه به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، انتظار می رود از مسئولین مربوطه که این طرح که طرحی فرهنگی و ابتکاری و به منظور ترویج فرهنگ کتاب خوانی است توجهی ویژه شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار