"موشک‌های ضدکشتی ندسا" آماده انهدام ناوهای جنگی آمریکا

حماسه دستگیری تفنگداران آمریکایی آنقدر برای مقام‌های "کاخ سفید" گران تمام شد که آن‌ها نمی توانند از این موضوع به آسانی عبور کنند.

ماجرای پروازهای تحریک آمیز جنگنده‌های "اف-18 " در خلیج فارس چه بود؟ + تصاویر
به گزارش گلستان24، حماسه دستگیری تفنگداران آمریکایی هنوز برای مقامات  "کاخ سفید"  تازگی دارد و آن ها نمی توانند از این موضوع به آسانی عبور کنند. 

"جزیره فارسی"  کوچکترین و دورترین جزیره از سواحل جمهوری اسلامی ایران است که شناورهای رزمی (مسلح) نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به آن تجاوز کردند این اقدام در بخش جنوب غربی جزیره صورت گرفت. 
 


 
ساعت 16:30 روز سه شنبه مورخ 94/10/22 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به  این جزیره منتقل شدند.


**حضور شناورهای مشکوک در خلیج فارس و نزدیکی جزایر ایرانی؟ 

فرماندهان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روایت کردند که ما (گشت منطقه دوم ندسا)، طبق معمول در حال رصد منطقه بودیم که مرکز فرماندهی و کنترل گزارش داد: دو هدف مشکوک را در فاصله نزدیک می بیند. 

در ادامه این توضیحات آمده است: وقتی به هدف نزدیک تر شدیم دیدیم که شناور های مشکوک مربوط به نیروی دریایی ارتش آمریکا است  و به سرعت شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را محاصره کردند. 

در اثر این محاصره و هنگامی که اسلحه  "دوشکا"  به سمت آن ها نشانه گرفته شد؛ آمریکایی ها دستشان را به نشانه تسلیم روی سر بردند و زانو زدند.  البته پس از این اتفاقات 7 فروند جنگنده "اف-18" توسط ارتش آمریکا به پرواز درآمد تا نیروی دریایی سپاه پاسداران را در جنوب بترساند که البته این اقدام آمریکا با واکنش قاطع  "ندسا"  مواجه شد. 


نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که ما از خودمان دفاع می کنیم و در صورت نزدیک شدن آمریکایی ها؛ ناوهای جنگی آن ها در تیررس موشک های (ضدکشتی) ایرانی خواهد بود و اگر یک تیر شلیک می شد ناوهای آمریکایی نابود می شدند. 

البته اتفاقات رخ داده منجر به اخراج فرمانده تفنگداران آمریکایی دستگیرشده  در خلیج فارس شد،همچنین این موضوع با واکنش فرماندهان ارشد نیروهای مسلح نیز مواجه گردید. 

سردار سرتیپ "سید مسعود جزایری" سخنگوی ستاد کل نیروهای  مسلح درباره اخراج فرمانده تفنگداران دستگیر شده در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌های دچار چالش بزرگی شدند و نوع برخوردی که ایران با متجاوزان داشت همه را متعجب کرد.  آمریکایی‌ها عادت کردند که نقش کدخدا را بازی کنند و به هر کجا که دلشان می‌خواهد، تجاوز کنند.

وی ادامه داد: کوتاه آمدن در مقابل آمریکا در قاموس جمهوری اسلامی ایران نیست؛ آنها متجاوز به آب‌های ما بودند ما با آنها برخورد کردیم. برخورد ما با متجاوزان آمریکایی بسیار مسالمت‌آمیز بود در حالی که می توانستیم برخوردی قهرآمیز داشته باشیم.


**موشک های ساحل به دریای ایران ؛ کابوس آمریکا در خلیج فارس 

برخورد قهرآمیزی که در حقیقت مطرح است شلیک موشک های سطح به سطح بوده که می تواند همه استعداد دریایی آمریکا را در خلیج فارس از بین ببرد و هزاران کشته را به بهترین ارتش جهان تحمیل کند. 

جمهوری اسلامی ایران با داشتن ذخایر انبوه موشک های "ساحل به دریا" می تواند هر هدفی را در کرانه های خلیج فارس و دریای عمان و حتی شمال اقیانوس هند از بین ببرد و این موضوعی است که فرماندهان ارشد ایالات متحده از آن با خبرند. 

در حقیقت قدرتنمایی جنگنده های "اف -18" جذابیتی برای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و به خصوص ندساو قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا نداشت و آن ها به سرعت به اقدامات خصمانه دشمن پاسخ می دهند. 

 
 

 
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دارا بودن موشک هایی همچون "یاعلی" ، "خلیج فارس" ، "فاتح -110" ، نصر-1" ، "ظفر" و ... هیچگونه نگرانی برای رویارویی با ایالات متحده آمریکا نداردو می تواند آن ها را در عرصه رزم دریایی شکست دهد. 





 
روزنامه صهیونیستی یدیعوت‌آحارونوت، در گزارشی عنوان داشت:  ایالات متحده  آمریکا  از قابلیت‌های نظامی و دریایی  ایران وحشت دارد.  بنا بر این گزارش، متخصصان تخمین زده‌اند که ایران در حال تقویت  قوای نظامی خود در خلیج فارس بوده و در میان دیگر جنگ‌افزارها، موشک‌های ضد ناوشکن و قایق‌های تندروی این کشور از همه کارآمدترهستند. 

به گزارش "واشنگتن‌پست" سامانه‌های موشکی جدیدایران، این اعتماد به نفس را به فرماندهان این کشور می دهند که در صورت وقوع حمله  نظامی، به سرعت ناوهای دشمن را نابود کرده و خسارات زیادی به ناوگان دریایی آمریکا وارد کنند. 

در مجموع منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از حریم آبی کشور به خوبی محافظت کرده و خواهد کرد و این موضوع در عمل با دستگیری تفنگداران متجاوز ایالات متحده آمریکا نشان داده شده است. 

گزارش از محمد زرچینی 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر

آخرین اخبار