رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به برودت هوا و یخبندان در فصول پائیز و زمستان احتمال شیوع بیماری تب برفکی در استان وجود دارد.

احتمال شیوع بیماری تب برفکی در فصول پائیز و زمستان در آذربایجان شرقی

به گزارش گلستان24، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، کریم مهری در جلسه معاونت تولیدات دامی که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و یخبندان در فصول پائیز و زمستان احتمال شیوع بیماری تب برفکی در استان وجود دارد

اخبار کوتاه.

وی افزود: ضرورت دارد تمامی دامداران با مراجعه به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها نسبت به واکسیناسیون دام خود اقدام نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمامی دارندگان مجوز که اقدام به تمدید موافقت اصولی نکرده‌اند یا تغییر کاربری غیر مرتبط داده‌اند باید سریعاً از طرف معاونت یا مدیریت مربوطه نسبت به تعیین تکلیف و ابطال مجوز صادرشده اقدام نمایند تا در آمار واحدهای تولیدی شفاف‌سازی‌شده و سازمان جهاد کشاورزی به واجدین شرایط خدمات‌رسانی کند.

وی ادامه داد: من از تمامی دامداران به‌ویژه گاوداران درخواست می‌کنم که با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری کامل داشته باشند تا از اتلاف دام‌ها و خسارات احتمالی جلوگیری شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی: مسئولان محلی به بهانه‌های واهی سد راه کارآفرینان نشوند

محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای اداری شهرستان چاراویماق اظهار داشت: مسئولان دولتی باید پشتیبان کارآفرینان بخش خصوصی باشند و برای بهره برداری از ظرفیت‌های محلی با کمک کارآفرینان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه «اقتصاد مقاومتی» با عمل محقق می‌شود و نه با سخنرانی، گفت: تمامی دستگاه‌های دولتی باید به تکلیف خودشان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کرده و به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

پورمهدی توسعه هر منطقه از استان آذربایجان شرقی را وابسته به گسترش همکاری‌های دولت و ملت در آن منطقه دانست و افزود: مسئولان محلی به بهانه‌های واهی سد راه افراد کارآفرین نشوند.

وی گفت: برای توسعه شهرستان‌ها و روستاهای آذربایجان شرقی نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد و همه مسئولان موظف هستند با رعایت ضوابط و راهکارهای مناسب برای توسعه مناطق مختلف استان تلاش کنند.

پورمهدی از فرماندار چاراویماق خواست تا از سرمایه گذاران در بخش خصوصی برای توسعه شهرستان دعوت کرده و بر فراهم سازی زمینه‌های اشتغال زایی بانوان بیش از پیش توجه کنند.

رحیم بلال زاده، فرماندار چاراویماق نیز در این جلسه مساعدت و تخصیص اعتبار به طرح‌های عمرانی در حال اجرای شهرستان را خواستار شد.

معاون عمرانی استاندار پیش از حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان از طرح‌های عمرانی و خدماتی شهر قره آغاج بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن‌ها قرارگرفت. پورمهدی همچنین از کارخانه گچ، مجتمع رفاهی و خدماتی آبگرم و کارگاه تولیدی لباس بانوان چاراویماق بازدید کرد.

اعطای 124 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان آذربایجان شرقی

غلامحسین پورمناف در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیش از 124 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در شش ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان آذری اعطاشده است، اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات به مددجویان، 909 فرصت شغلی برای آنان ایجاد شد تا بتوانند با کسب درآمد مناسب بر روی توانایی‌های خود تکیه کنند.

وی افزود: با اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی آنها فراهم می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، با بیان اینکه از مجموع وام‌های پرداخت‌شده 810 فقره وام از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و 92 فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده است، گفت: طی این مدت بیش از 100 میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و 19 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت‌شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 141 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت‌شده بود، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های خوداشتغالی و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای خانوارهای نیازمند زمینه برای استقلال اقتصادی آنها فراهم می‌شود.

پورمناف با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال 258 مجری طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیون تومانی یا بیشتر دریافت کرده‌اند، گفت: طی این مدت به 206 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد وام اشتغال به مبلغ 24 میلیارد ریال پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال نزدیک به 48 هزار نفر مشغول به‌کار شده‌اند، بیان کرد: برای این افراد در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات اشتغال‌زایی شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، با اشاره به بسته‌های تشویقی کمیته امداد در خصوص کاریابی برای مددجویان بیان کرد: کمیته امداد طی دو سال، در سال اول 100 درصد و در سال دوم 50 درصد از حق بیمه مددجویان را که توسط کارفرمایان به‌کار گمارده شده‌اند، پرداخت می‌کند.

پورمناف با اعلام اینکه امسال 3 هزار و 166 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان خودکفا شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج‌شده‌اند، افزود: در سال گذشته نیز 5 هزار و 769 نفر از مددجویان توانمند شده‌اند.

رسیدن سطح زیر کشت کلزا در آذرشهر به 100 هکتار

مجید حسنی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر در جهت اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولاتی با نیاز آبی کم و با بهره اقتصادی، اقدام به ترویج  و توسعه کشت کلزا نمود، که برای اولین بار سطح زیر کشت این محصول در سطح شهرستان نزدیک به 100 هکتار رسید.

وی به مزایا و اولویت‌های کشت این محصول  اشاره کرد و گفت: کشت کلزا با توجه به اینکه دارای پتانسیل عملکرد بالا بوده و در بین دانه‌های روغنی از درصد روغن دانه بالایی (40 درصد الی 45 درصد) برخوردار و دارای تیپ‌های بهاره و زمستانه می‌باشد، می‌تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرارگرفته و از افزایش بیماری‌ها، آفات و کاهش علف‌های هرز جلوگیری کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر با اشاره به اینکه فصل رشد کلزا با سایر دانه‌های روغنی متفاوت بوده است گفت: زمانی که ظرفیت واحدهای روغن‌کشی خالی است این گیاه برداشت و نیاز مواد اولیه این کارخانجات را تأمین می‌کند و به علت بقایای گیاهی مطلوب علاوه بر تأثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک در تأمین علوفه موردنیاز دامداران نیز مؤثر است.

وی افزود: در مناطقی که در بهار به علت محدودیت آب و همزمانی آبیاری محصولات بهاره با آخرین آب، مشکلاتی در آبیاری دارند می‌توان با کشت کلزا به‌ویژه ارقام زودرس این مشکل را حل نمود
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار