رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: پرونده ثبتی (سرزمین سیاه) که در 120 کیلومتری جنوب طبس واقع شده برای ثبت در فهرست ملی - طبیعی کشور آماده شده است.

سرزمین سیاه طبس ثبت ملی می‌شود

به گزارش گلستان24، رسول بهبهانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تهیه پرونده ثبتی (سرزمین سیاه) برای ثبت در فهرست ملی ـ طبیعی کشور آماده شد.

سرزمین سیاه طبس ثبت ملی می‌شود
وی تصریح کرد: سرزمین سیاه (پشته سیاه) نام منطقه‌ای در 120 کیلومتری جنوب طبس و در شمالی‌ترین بخش پناهگاه حیات وحش نایبند می‌باشد.
 
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: وسعت این پدیده زیبای زمین شناختی حدود 400 کیلومتر مربع و حاصل آخرین فعالیت‌های آتشفشانی ایران در دوره کواترنر جوانترین دوره زمین‌شناسی که از حدود 2 میلیون سال قبل شروع شده است، می‌باشد.
 
بهبهانی عنوان داشت: این پدیده در اثر فعالیت‌های گسل نایبند و فوران سنگ‌ها توسط چند آتشفشان و شکستگی‌ها در سطح زمین بوجود آمده است.
 
وی ادامه داد: جنس سنگ‌ها از نوع بازالت بوده و از دسته سنگ‌های آذرین بیرونی محسوب می‌شوند.
 
این مسؤول در حوزه گردشگری تأکید کرد: در راستای حفظ و صیانت از جاذبه‌های طبیعی شهرستان و جلوگیری از هرگونه تخریب و فراهم آوردن زمینه حضور گردشگران علمی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس اقدام به ثبت این اثر نموده است.
 
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس افزود: ثبت این منطقه با همکاری گروه ژئوتوریسم طبس و کارشناس پژوهش، محمدهاشم مریدا، در جهت ثبت در فهرست ملی - طبیعی کشور انجام می‌شود که امیدواریم ظرف چند ماه پیش رو شاهد ثبت آن در فهرست طبیعی کشور باشیم.
 

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار